Na železničnej stanici v Žiline vynovili čakáreň, od augusta ju nepretržite strážia hliadky SBS


Foto: Na železničnej stanici v Žiline vynovili čakáreň, od augusta ju nepretržite strážia hliadky SBS
Galéria: 5 fotiek

Od 1. augusta 2017 zaviedli Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) novinku pre zvýšenie komfortu a bezpečnosti cestujúcich v podobe nepretržitej, 24-hodinovej služby súkromnej bezpečnostnej služby. Jej úlohou je dohliadať na bezpečnosť cestujúcich a čakajúcich vo vynovenej čakárni. „Skúsenosti z prvých dní jej pôsobenia sú veľmi dobré, darí sa eliminovať pobyt bezdomovcov, neporiadok, znečisťovanie stanice, ako aj obťažovanie slušných cestujúcich,“ uvádza ŽSR v tlačovej správe.

Dvojčlenné hliadky súkromnej bezpečnostnej služby, ktorá bola vysúťažená, môžu v prípade nutnostina zásah privolať aj služobného psa. Už po niekoľkých hodinách sa ukázalo, že pôsobenie oficiálnych hliadok v priestoroch žilinskej železničnej stanice pomáha k zlepšeniu prostredia. Hliadky postupne vykázavajú bezdomovcov, asociálov a neprispôsobivé osoby z priestorov ŽSR, čím sa výrazne obmedzuje aj zápach, neporiadok a znečisťovanie stanice.


Cestujúci a zamestnanci stanice či externých firiem už nebudú musieť ďalej trpieť neslušné správanie a obťažovanie zo strany rôznych neprispôsobivých cestujúcich aj návštevníkov stanice. „Je to obrovská zmena, ktorú vnímajú okamžite aj cestujúci, ale aj upratovacia služba, ktorá zabezpečuje čistenie stanice. Je to v tejto chvíli z nášho pohľadu asi jediné, naozaj efektívne riešenie, aj keď ŽSR to stojí nemalé finančné prostriedky, ktoré by sme vedeli využiť inde,“ uviedol generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

Po štyroch mesiacoch otvorili aj vynovenú čakáreň, ŽSR čistí aj podchod


Len tri dni od zavedenia hliadky bola znovu otvorená vynovená čakáreň pre cestujúcich vo vestibule stanice, jej priestory sú vymaľované, vyčistené a vydezinfikované. Účelom je to, aby opäť mohla plnohodnotne slúžiť cestujúcim. Čakáreň bola zatvorená od apríla tohto roku, kedy sa vyhrotila situácia s neprispôsobivými osobami. Po zbúraní poškodených budov v časti mesta na Bratislavskej ulici sa časť týchto osôb presunula práve do vestibulu a čakárne ŽST Žilina.

Tieto neprispôsobivé osoby boli agresívne, znemožňovali upratovanie, poškodzovali a znečisťovali priestory stanice, vyvolávali konflikty a vyháňali slušných cestujúcich, ktorí si nemali kam sadnúť či kde počkať na vlak. Najčastejšie sa zdržiavali práve v priestoroch čakárne, vestibulu a podchodu, ktorého časť má v správe ŽSR a časť je v správe mesta. Podchod patriaci ŽSR je pravidelne čistený a udržiavaný, buď ručne, alebo aj strojovo,  zamestnancami upratovacej firmy.

Napriek tomu, že problém s neprispôsobivými cestujúcimi v železničných staniciach je celoslovenský problém, špecifikom ŽST Žilina je jej poloha a dopravný význam. Ako jedna z mála železničných staníc na celej sieti ŽSR má otvorený a vykúrený vestibul a čakáreň nepretržite. Dôvodom sú nočné medzištátne vlaky, ktoré jazdia každú hodinu.






Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: TS ŽSR