V prípade dostavby diaľnice D1 s tunelom Višňové vyzve NDS k súťažnému dialógu tri konzorciá


Foto: V prípade dostavby diaľnice D1 s tunelom Višňové vyzve NDS k súťažnému dialógu tri konzorciá

Národná diaľničná spoločnosť má v rámci verejného obstarávania dokončenia úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové za sebou ďalší míľnik. Posudzovanie predložených žiadostí stavebných spoločností o účasť v súťaži bolo ukončené a nasleduje vyzvanie konzorcií k súťažnému dialógu na stavebnú časť. 

„V predložených žiadostiach o kvalifikáciu sa hodnotili referencie a ekonomická kondícia. K súťažnému dialógu pre stavebnú časť vyzveme 3 konzorciá. Vybrané spoločnosti predstavia v súťažnom dialógu konkrétne technické riešenia na dostavbu diaľničného úseku a po ukončení súťažného dialógu budú vyzvané na predloženie konečných ponúk, zahŕňajúcich aj cenu,“ spresnila Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

Výzvu k súťažnému dialógu dostanú tieto konzorciá:

  • Združenie METROSTAV - D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela Višňové (Metrostav DS a.s. Slovensko, Metrostav a.s. Česko) 
  • Združenie D1 STRABAG - DOPRASTAV - VÁHOSTAV - TuCon (Strabag s.r.o. Slovensko, Doprastav a.s. Slovensko, Váhostav - SK a.s. Slovensko, TuCon a.s. Slovensko)
  • SKANSKA - VIŠŇOVÉ (Skanska SK a.s. Slovensko, Skanska a.s. Česko, Skanska S.A. Poľsko)

Žiadosť o účasť v súťaži predložilo aj konzorcium FERROVIAL AGROMÁN SLOVAKIA s.r.o. a BUDIMEX S.A. (Ferrovial Agromán Slovakia s.r.o. Slovensko, Budimex S.A. Poľsko). Konzorcium bolo však podľa vyjadrenia NDS vylúčené z dôvodu nepredloženia požadovaných dokladov a voči vylúčeniu nepodalo námietku.

Diaľničiari tvrdia, že ide o historicky najotvorenejšiu súťaž

Podľa diaľničiarov ide o historicky najotvorenejšiu súťaž, ktorej príprava prebiehala maximálne transparentným spôsobom. Pred vyhlásením súťaže bol návrh súťažných podkladov opakovane konzultovaný s odbornou verejnosťou v rámci prípravných trhových konzultácií a následné relevantné návrhy boli zapracované do súťažných podkladov.

Projekt posúdil Útvar hodnoty za peniaze Ministerstva financií SR, inštitút INEKO a súťažné podklady boli tiež predmetom ex ante kontroly zo strany Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO). Národná diaľničná spoločnosť zapracovala do súťažných podkladov všetky návrhy a pripomienky ÚVO. Tendrovú dokumentáciu odsúhlasilo aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Projekt posúdil Útvar hodnoty za peniaze Ministerstva financií SR, inštitút INEKO a súťažné podklady boli tiež predmetom ex ante kontroly zo strany Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO). Národná diaľničná spoločnosť zapracovala do súťažných podkladov všetky návrhy a pripomienky ÚVO. Tendrovú dokumentáciu odsúhlasilo aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR.


O zhotoviteľovi nerozhodne len cena

Po novom úseku by sa mali motoristi previesť do troch rokov, odovzdanie do užívanie chce spoločnosť stihnúť do konca roka 2023. Termín predkladania žiadosti musela štátna firma dvakrát posunúť pre aktuálnu pandémiu.

Víťazná ponuka nebude posudzovaná striktne z hľadiska ekonomickej výhodnosti (váha 45 percent), do celkového hodnotenia vstupujú aj kvalitatívne kritériá. O výsledku rozhodne mix štyroch parametrov.

„Predpokladaná hodnota zákazky stavebnej časti je 260,9 miliónov eur a lehota výstavby by nemala byť dlhšia ako 36 mesiacov. Ambíciou je ukončiť súťaž a podpísať zmluvu o dielo do konca roka 2020 a motoristom odovzdať dlho očakávaný úsek diaľnice do užívania najneskôr do konca roka 2023,“ uzavreli diaľničiari.

Jedným z nich je aj lehota na sprejazdnenie, ktorá sa podieľa na hodnotení váhou 35 percent. Ďalších 15 pripadne na množstvo akumulovanej vody v krajine a posledných 5 percent do celkového súčtu váh  ovplyvní lehota na prípravu projektovej dokumentácie.

Súčasťou nedokončeného úseku je aj križovatka Lietavská Lúčka, na ktorú nadväzuje diaľničný privádzač Lietavská Lúčka - Žilina. Ten je momentálne vo výstavbe, ktorej zmluvné ukončenie je naplánované na jún 2021.

Galéria: 23 fotiek


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť