Žilinská župa chce pomôcť s propagáciou lokálnych produktov. Do výzvy sa zatiaľ neprihlásil nikto


Foto: Žilinská župa chce pomôcť s propagáciou lokálnych produktov. Do výzvy sa zatiaľ neprihlásil nikto Foto: ilustračné - pixabay

Pred niekoľkými týždňami zverejnil Žilinský samosprávny kraj výzvu s názvom tvoj produkt pre kraj ktorá je súčasťou kampane na podporu regionálnych podnikateľov miestnej ekonomiky a komunitného podnikania. Producentov vyzýva na prihlásenie svojich lokálnych produktov ktorým chce následne poskytnúť mediálnu kampaň. Producenti a ich výrobky budú zaradené v katalógu:

„Katalóg pripravuje Krajská organizácia cestovného ruchu - Žilinský turistický kraj v rámci projektu INTERREG V-A SK-CZ 2014 – 2020, Fond malých projektov, pod názvom TRADIČNÉ A NAŠE. V prvom rade bude pripravená tlačená forma katalógu a následne bude katalóg zverejnený aj v online priestore na web stránke Žilinského turistického kraja a Žilinského samosprávneho kraja, katalóg sa bude v online priestore priebežne aktualizovať,“ potvrdila Lucia Lašová zo Žilinskej župy.

Pripravovaný katalóg bude súčasťou propagačných materiálov okraji tie budú prezentované a ponúkané na veľtrhoch a výstavách cestovného ruchu:

„Určený je pre remeselníkov, producentov, podnikateľov, farmárov, firmy, bežných ľudí nielen zo Žilinského kraja, Slovenska, ale aj zo zahraničia, pre všetkých, ktorí majú záujem získať komplexný prehľad o lokálnych výrobkoch Žilinského kraja. Aj touto cestou sa zabezpečí propagácia pre zapojených uchádzačov,“ dodala Lašová.


Pre producentov bezplatné, napriek tomu nemajú záujem

Výzva platí pre drobných regionálnych podnikateľov. Tí môžu posielať svoje tipy na emailovú adresu do 15. júla 2021. „Záujemcovia môžu prihlasovať rôzne tipy výrobkov, či už sa jedná o džemy, čaje, syry prípadne remeselné a iné výrobky. Portfólio nie je ohraničené,“ uviedla predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja Erika Jurinová.

Uchádzači nemajú s prihlásením produktu a následnou prezentáciou žiadne náklady. Napriek tomu sa ani po niekoľkých týždňoch neprihlásili záujemcovia: „Od spustenia kampane sa zatiaľ neprihlásil žiaden lokálny producent,“ uzavrela hovorkyňa župy.

V rozpočte za uplynulý rok mala samospráva schválený takmer milión eur na propagáciu kraja doma aj v zahraničí, reálne sa vyčerpala necelá polovica (425 982 eur). Pre pandémiu neboli organizované veľtrhy a výstavy, za rok 2020 sa podľa záverečného účtu podarilo zorganizovať aspoň 7 konferencií, workshopov alebo seminárov. Na propagačné materiály minul kraj 37 tisíc eur, do médií investoval 134 tisíc eur, teda necelé dve pätiny plánovanej výšky rozpočtu na danú položku.

Propagovať regionálne produkty sa snaží vedenie Žilinského samosprávneho kraja aj pri návštevách, kedy protokolárne dary v niektorých prípadoch predstavujú práve domáce produkty. V marci zakúpila župa od spoločnosti Hafirovica s.r.o. protokolárne dary v hodnote takmer tisíc eur. Hafirovica je tradičný čučoriedkový likér známy na Orave.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu