Diaľnica D1 z Hričovského Podhradia vrátane privádzača na Solinky bude uzavretá do nedele 10. októbra


Foto: Diaľnica D1 z Hričovského Podhradia vrátane privádzača na Solinky bude uzavretá do nedele 10. októbra

Diaľničný úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka vrátane privádzača do Žiliny je od stredy 6. októbra úplne uzavretý. Dôvodom je plánovaná jesenná údržba diaľničných tunelov Žilina a Ovčiarsko. Práce sú naplánované najneskôr do nedele 10. októbra 2021.

Plánované uzavretie pravej tunelovej rúry tunelov Ovčiarsko v smere Bratislava - Žilina začína odklonom dopravy z diaľnice D1 na diaľnicu D3 v križovatke Žilina a uzavretím príjazdu z križovatky do tunela Ovčiarsko. Doprava je v smere Bratislava - Žilina presmerovaná na diaľnicu D3.

Plánované uzavretie ľavej tunelovej rúry Ovčiarsko v smere Žilina - Bratislava sa začína odklonom dopravy z diaľnice v križovatke Žilina - Solinky, doprava je presmerovaná na cestu prvej triedy 1/64 a následne na diaľnicu D3.

Údržba diaľničného tunela Považský Chlmec na diaľnici D3 sa uskutoční v termíne od štvrtku 21. októbra - 12:00 hod. do nedele 24. októbra 22:00 hod.

Motoristi sa veľmi často pýtajú, z akého dôvodu bývajú jarné a jesenné údržby tunelov sprevádzané úplnými uzávierkami celých úsekov. Národná diaľničná spoločnosť takto pristupuje k pravidelným servisom z viacerých príčin. Údržby sa však snaží vždy plánovať cez sviatky a víkendy. Obchádzky navyše nie sú príliš dlhé.


Tunely sú naprojektované na jednosmernú premávku

Technologické celky ako vetranie tunela, napájanie vysokého napätia, dopravné značenie, osvetlenie sú projektované na jednosmernú premávku. V prípade vybavenia každého tunela pre občasné zavedenie obojsmernej dopravy v jednej z tunelových rúr by sa vytvárali zvýšené náklady už pri výstavbe tunela ako aj pri doživotnej údržbe a následnej výmene technologických celkov s ohľadom na životnosť technológie.

V prípade nehody či požiaru by museli ľudia unikať cez rúru v údržbe

Počas údržby sa okrem umývania stavebných častí tunela servisujú aj nestavebné technológie, ktoré sa nachádzajú v šachtách pod chodníkmi. V prípade požiaru či inej mimoriadnej udalosti by ľudia unikali do druhej tunelovej rúry, kde by im hrozil pád do šácht a prípadné zranenie.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť