V Žiline rokovali o dopravných výzvach pre región: Spustenie privádzača aj stavba železničného uzla


Foto: V Žiline rokovali o dopravných výzvach pre región: Spustenie privádzača aj stavba železničného uzla Foto: Mesto Žilina

Dnes sa v Žiline stretli predstavitelia kľúčových inštitúcií v oblasti dopravy, aby spolu rokovali o najvážnejších dopravných témach v žilinskom regióne. Za účasti primátora Žiliny Petra Fiabáne, predsedníčky Žilinského samosprávneho kraja Eriky Jurinovej, štátneho tajomníka Ministerstva dopravy a výstavby SR Jaroslava Kmeťa a riaditeľov príslušných sekcií či zástupcov samospráv v Rajeckej doline, riešili štyri najvážnejšie dopravné témy v Žiline. 

Prvou z nich je plánované spustenie diaľničného obchvatu, ktorý povedie priamo do Žiliny. Národná diaľničná spoločnosť sprejazdní úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka s nadväzujúcim diaľničným privádzačom ku križovatke na Solinkách už v decembri. Predstavitelia regiónu sa ale obávajú, čo bude intenzita vozidiel na úrovni 15-tisíc denne znamenať pre dopravu v meste. 

Na stretnutí sa zúčastnili aj zástupcovia krajského dopravného inšpektorátu, Slovenskej správy ciest, Národnej diaľničnej spoločnosti aj Železníc Slovenskej republiky, ktorých sa týka druhá významná téma - modernizácia železničného uzla Žilina. Jedna z najväčších investičných akcií v histórii regiónu za viac než 320 miliónov eur bez DPH je podľa slov županky Jurinovej tesne pred začatím a chýba jediný podpis. 

Tým je súhlas majiteľa autobusovej stanice v Žiline, ktorá patrí jednej zo spoločností Georgea Trabelssieho. Spustenie stavebnej činnosti vyvolá výrazný zásah do dopravy v meste, obmedzenia spôsobí uzatvorenie časti Kysuckej cesty a podjazdu pod železnicou.


Galéria: 5 fotiek

„Oceňujem ochotu minsiterstva, ktoré od nástupu novej vlády prichádza s pomocou, ktorá sa snaží, aby sa veci hýbali dopredu. To, čo trápi obyvateľov našich regiónov, sú denodenné dopravné zápchy,“ doplnila Erika Jurinová. Ako hovorí primátor Fiabáne, väčšina problémov má spoločného menovateľa - meškanie stavby D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunelu Višňové. S tým súhlasí aj Jaroslav Kmeť, štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR: 

„Žilina je dopravný uzol, ktorý spája cesty zo severu na juh a z východu na západ, a je o to vážnejší, že sa snažíme riešiť problémy samosprávy v teréne. Tak, aby sme nerozhodovali od zeleného stola. Robíme všetko preto, aby sme toho, kto bude stavať tunel Višňové, vysúťažili do konca roka a aby sme odovzdali tunel do prevádzky koncom roka 2023,“ doplnil Kmeť. 

Ďalšími témami boli budovanie infraštruktúry v regióne, kde by predstavitelia radi videli budovanie mestského okruhu aj s prepojením cesty z Tepličky nad Váhom pri závode Kia na cestu 1/18 do Martina a majetkovprávne vysporiadanie dopravných stavieb v meste Žilina.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu