NDS vyhlásila súťaž na hlavnú trasu D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, dokončenie očakáva do 3 rokov


Foto: NDS vyhlásila súťaž na hlavnú trasu D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, dokončenie očakáva do 3 rokov Foto: ndsas.sk

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dnes informovala o vyhlásení súťaže na hlavnú trasu úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, ktorej víťaz dokončí tunel Višňové a vonkajšiu trasu vrátane mostov, vozovky ako aj oporných a zárubných múrov. Diaľničiari predpokladajú, že zákazka bude v hodnote 260,9 milióna eur bez DPH a zhotoviteľ ju stihne do 36 mesiacov.

Zmluva by podľa NDS mala byť podpísaná do konca aktuálneho roka, úsek má slúžiť motoristom najneskôr v závere roku 2023. Verejné obstarávanie prebehne formou súťažného dialógu.

Dôvodom pre takýto postup je to, že ide o rozostavané dielo bez dokončenej projektovej dokumentácie. Postup bol zvolený za účelom čo najrýchlejšieho začatia aj ukončenia realizácie. Do dialógu pre výber staviteľa budú prizvané štyri spoločnosti. 


„NDS bude viesť súťažný dialóg s najmenej štyrmi uchádzačmi, ktorí budú vybraní podľa eliminačných kritérií po splnení podmienok účasti. Znamená to, že zo všetkých prihlásených do súťaže budú do samotného súťažného dialógu vybraní tí najlepší. Po ukončení dialógu budú uchádzači vyzvaní na predloženie konečných ponúk. Aj v tomto prípade použijeme na hodnotenie ponúk kvalitatívne kritériá, v ktorých budeme hodnotiť okrem ceny aj lehotu na prípravu projektovej dokumentácie, lehotu na dokončenie stavby a environmentálne kritéria,“ spresnili diaľničiari.

Pri posudzovaní nebude kritériom len výsledná cena

Cena bude mať na celkovom hodnotení váhu 45 percent, ďalších 35 percent pripadne na lehotu na sprejazdnenie diaľnice. Zvyšné dve kritériá sú ocenené nižšími váhami- množstvo akumulovanej vody v krajine bude mať váhu 15 percent a zvyšných 5 percent pripadne na lehotu na vypracovanie projektovej dokumentácie. 


„Pre čo najrýchlejšie dokončenie úseku D1 s tunelom Višňové sme proces verejného obstarávania rozdelili na štyri etapy. Po súťažnom dialógu na zhotoviteľa hlavnej trasy úseku bude nasledovať súťaž na technológiu tunela, verejné obstarávanie na stredisko údržby, vrátane regionálneho operátorského pracoviska a ako posledná sa vyhlási súťaž na výstavbu diaľničného odpočívadla Turie,“ uzavreli diaľničiari.

Celkové náklady na dokončenie úseku tak budú na odhadovanej úrovni 515 miliónov eur bez DPH, okrem hlavnej trasy za 260 miliónov vyvolá náklady aj technológia tunela za približne 45 miliónov eur, stredisko údržby a centrálne operátorské pracovisko za približne 25 miliónov eur a odpočívadlo Turie za približne 15 miliónov eur.

Vo viac ako polmiliardovej odhadovanej sume sú už započítané aj vyfakturované náklady na úrovni 170 miliónov eur, ktoré dostane za svoje práce predošlý zhotoviteľ . 



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: NDSAD