06 jún 2018 - 18:00

Redakčný test: Hyundai H350 - Ambiciózny nováčik

Foto: Redakčný test: Hyundai H350 - Ambiciózny nováčik

Práve pri testoch noviniek s logom Hyundai máme možnosť v praxi azda najlepšie precítiť ako reálne funguje automobilový progres. Každý nový model značky Hyundai je totiž citeľne lepší i vyspelejší ako jeho predchodca! To ale stále nie je všetko. Ambiciózna kórejská automobilka si v veľkou chuťou trúfa objavovať aj pre ňu doteraz neznáme segmenty. Typickým príkladom spomenutého je nový model Hyundai H350.

Hyundai s týmto modelom vstupuje do progresívneho segmentu ľahkých úžitkových vozidiel, inými slovami medzi dodávky ktorých celková hmotnosť nepresahuje 3,5 tony. Najväčšou výhodou podobných vozidiel je, že ich je možné šoférovať aj napriek už solídnym úžitkovým hodnotám, stále „len s obyčajným“ vodičským oprávnením kategórie B. Nový Hyundai H350, (variant s dĺžkou 6,2 metra) a výkonným turbodieslom 2,5 CRDi v kombinácii so 6-st. manuálnou prevodovkou vo vrcholovej výbave Classic, nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s.r.o., autorizovaný predajca vozidiel Hyundai v našom regióne.

Nový Hyundai H350 je skonštruovaný presne podľa chuti európskej klientely. Po prvý krát sa tento model oficiálne ukázal už v roku 2014, pri príležitosti výstavy úžitkových vozidiel v nemeckom Hannoveri. Výrobca následne začal prvú veľkú dodávku značky Hyundai postupne uvádzať na jednotlivé európske trhy. Na Slovensku sa pritom toto bezpochyby zaujímavé vozidlo, objavilo ešte len pred pár mesiacmi. Po už dobre známom menšom modeli Hyundai H1, je tak nový Hyundai H350 druhým členom v rodine úžitkovo koncipovaných vozidiel tejto značky.

Na starom kontinente segmentu ľahkých vanov dlhodobo kraľujú dodávky z francúzskej, talianskej či nemeckej produkcie. Ak sa chce Hyundai v tomto sledovanom segmente výraznejšie presadiť, pri modeli H350 si nesmie dovoliť žiadne chyby. A Hyundai svojej dodávke zjavne verí. Preto skôr ako sa dostaneme k samotným vlastnostiam vozidla, spomeňme napríklad dostupnosť 3-ročnej záruky bez obmedzenia najazdených kilometrov. Medzi kľúčové faktory sa vo svete dodávok radí spektrum dostupných verzii. Model H350 je na našom trhu dostupný s dvoma rázvormi (3435 mm resp. 3670 mm), ako aj dvoma celkovými dĺžkami (5,5 m resp. 6,2 m).

Pri tejto novinke je priam udivujúca široká paleta dostupných asistenčných systémov, ale aj prvkov výbavy všeobecne. V tomto smere sa H350 veľmi citeľne inšpiroval medzi tradičnými osobnými automobilmi značky Hyundai. Opomenúť nesmieme ani novú podvozkovú platformu so zadným pohonom. Tú je samozrejme možné prispôsobiť dodatočným prestavbám resp. úpravám podľa želaní konečného zákazníka. Na našom trhu hrá v tomto smere v súčasnosti prvé husle tradičná skriňová dodávka.

Redakčný test Hyundai H350 / 50 fotiek

Okrem toho je nový Hyundai H350 dostupný aj v dvoch výbavových stupňoch, s dvojicou vznetových pohonných jednotiek. Slabšou motorovou alternatívou je turbodiesel 2,5 CRDi s výkonom 150 koní. Výkonnejšiu alternatívu následne predstavuje identická motorizácia 2,5 CRDi, avšak odladená na maximálny výkon 170 koní, ktorá poháňala aj nami testovaný exemplár. Mimochodom, silnejšia motorizácia je dostupná zásadne len pre verzie s dlhším rázvorom a dlhšou karosériou. Obe spomenuté motorizácie sa za každých okolností kombinujú výhradne s 6-st. manuálnou prevodovkou.

Čo dokáže nový Hyundai H350 ponúknuť v každodennej praxi?

Príjemné dizajnové osvieženie vo svete dodávok.  

Každému zainteresovanému musí byť nad slnko jasné, že dizajn exteriéru nepatrí vo svete úžitkových vozidiel medzi obzvlášť dôležité atribúty. Aj napriek tomu venujeme pár nasledujúcich riadkov tejto oblasti. V skratke by sa dalo povedať, že Hyundai H350 rúca zaužívanú dizajnovú rutinu vo svete dodávok. V tomto smere si dizajnéri a konštruktéri zaslúžia určite pochvalu. Model H350 má totiž svoju vlastnú dizajnovú identitu, ktorou nám nepripomína žiadneho zo svojich konkurentov. Aj napriek tomu, že ide o kórejského výrobcu, dizajn prednej časti pôsobí vyslovene európsky.

O čom presne hovorím, si najlepšie uvedomíte napríklad pri pohľade na menšieho súrodenca Hyundai H1, ktorý pôsobí naopak ázijsky. V prípade modelu H350 dominuje prednej časti typická 6-uholníková maska chladiča. Tá v kombinácii s efektnými hlavnými svetlometmi s originálnym podpisom denného LED svietenia, dodáva modelu H350 až dynamický nádych. Kvitujeme, že v Hyundai mysleli pritom všetkom aj na praktickú stránku veci. Masívny predný nárazník totiž ukrýva dve „stúpadlá“, na spôsob nákladných vozidiel. Toto riešenie určite oceníte napríklad pri čistení či umývaní čelného skla.

Redakčný test Hyundai H350 / 50 fotiek

Spestrením nami testovaného exempláru v tradičnej bielej farbe boli netradičné polepy, pripomínajúce momentálne najslávnejšieho svetového cyklistu Petra Sagana.

Bočná a zadná časť to už je naopak taká dodávková klasika. Nakoniec pri nákladnom priestore príliš veľa kreatívy ani nie je možné aplikovať. Aj v tomto prípade ale stojí za zmienku zopár detailov, na ktorých si dali v Hyundai záležať. Ako prvé spomeňme vysunutý schodík, ktorý uľahčuje prístup do nákladného priestoru. V praxi ho dokážu oceniť určite zamestnanci kuriérskych firiem, ktorí vstup do nákladného priestoru absolvujú mnoho krát za deň. Samotná nakladacia hrana pôsobí v porovnaní s konkurentmi o niečo vyšším dojmom. Podpísali sa pod to predovšetkým komponenty pohonu zadnej nápravy.

Prístup do nákladného priestoru zabezpečujú tradičné bočné posuvné dvere, resp. krídlové zadné dvere. V ich prípade rozhodne poteší možnosť otvárania až do uhla 270 stupňov. Lak karosérie chránia pogumované dorazy, ktoré zároveň obsahujú aj magnet. Toto riešenie v praxi oceníte predovšetkým pri cúvaní s otvorenými zadnými dverami.

Vyslovene funkčne je zapracované i umiestnenie parkovacej kamery. Nachádza sa na „streche“ vozidla. Kamera je v tejto pozícii zároveň aj pomerne dobré chránená aj pred nechcenými drobnými „ťukancami“. Najväčším bonusom tohto riešenia je, že dozadu je dobre vidieť aj pri spomínanom manévrovaní s otvorenými zadnými dverami. Medzi absolútne najdôležitejšie parametre sa pri dodávkach radí nákladný priestor. Nezainteresovaný človek vidí len priestor určený na náklad. Vodiči dodávok si ale na tom istom priestore všimnú mnoho drobností, ktoré laici nevidia.

Redakčný test Hyundai H350 / 50 fotiek

Patria sem možnosti uchytenia nákladu, kotviace oká, povrchová úprava podlahy a bočných stien a mnoho iného. A ako je na tom Hyundai H350? Jeho veľkou prednosťou je, že dokáže naraz previesť až 5 euro-paliet. V reči čísel disponuje nákladný priestor nami testovaného vozidla objemom až 12,9 m3. Maximálna prípustná hmotnosť zaťaženého vozidla dosahuje úroveň 3,5 tony. Potešilo nás, že pri modeli H350 je nákladný priestor veľmi dobre osvetlený. Samozrejmosťou sú aj fixačné oká, ktorých e dostatočný počet.

Kabína ktorá nezaprie príbuznosť k značke Hyundai

Ani po presunutí do kabíny, model Hyundai H350 neskrýva svoju príbuznosť s ostatnými modelmi tejto značky. Veľmi podobná je predovšetkým celková ergonómia spojená s logikou rozmiestnenia jednotlivých ovládacích prvkov. Samozrejme od H350 nemožno očakávať až také rozmaznávanie posádky v podobe kvality použitých materiálov, na akú sme zvyknutý pri nových osobných vozidlách značky Hyundai. Napriek tomu dosahuje kvalita dielenského opracovania na pomery dodávok viac ako slušnú úroveň.

Pri výbere materiálov v Hyundai prihliadali pravdepodobne na to, aby kabína aj po rokoch užívania vyzerala stále dobre. Pochváliť musíme aj dostatočné množstvo odkladacích priečinkov. Kabína dodávky s logom Hyundai ponúka okrem rôznorodých uzatváracích skriniek a poličiek tiež niekoľko výliskov na drobnosti osobnej potreby, na čele s mobilným telefónom. Priestorovým kráľom je úložná plocha pod sedadlami spolujazdcov.

Nami testovaný Hyundai H350 disponoval 3-miestnym usporiadaním kabíny. Priestorové pomery hodnotíme ako nadštandardné, i keď je pravdou, že dvom urastenejším spolujazdcom môže byť predovšetkým pri dlhej trase zdvojená lavica priúzka. Vodič má naopak maximálny komfort v každom smere. K dokonalosti chýba už len o niečo širšia škála výškového nastavenia volantu.

Naopak, vyslovene návykovo pôsobí pohodlné vzduchovo odpružené sedadlo vodiča, aké klasické „osobáky“ neponúkajú. Posed za volantom ponúka zároveň vynikajúci výhľad do strán. Pri cúvaní vedia byť okrem príplatkovej kamery veľmi užitočné i dostatočne veľké delené spätné zrkadlá. Nový H350 vyniká nad konkurenciou aj precízne zapracovanou stenou, ktorá oddeľuje kabínu od nákladného priestoru. Chválime, že náklad si je možné skontrolovať prostredníctvom okna aj priamo z miesta vodiča. Teda bez nutnosti fyzického opustenia kabíny.

Prístrojový panel disponoval v našom prípade prehľadnými analógovými budíkmi, uprostred ktorých si našiel svoje miesto minimalistický displej palubného počítača s jednoduchou grafikou. V tomto prípade platí, že v jednoduchosti je krása. Inými slovami k prehľadnosti displeja palubného počítača nemožno mať žiadne zásadné výhrady. Naproti tomu, veľmi moderne pôsobí centrálny 8-palcový dotykový monitor infotaimentu s navigačným modulom. Toto rozhranie s veľmi peknou grafikou už dôverne poznáme aj z ostatných modelov značky.

Na začiatku článku bolo spomenuté, že pre náš test sme mali k dispozícii model H350 v najvyššej výbave. Aj v politike výbavy vozidla dodávka značky Hyundai prakticky kopíruje svojich osobných súrodencov. Zo všetkých dostupných výbavových prvkov preto spomeňme napríklad vyhrievanie čelného skla v oblasti pod stieračmi, tempomat, manuálnu klimatizáciu, parkovacie senzory po celom obvode vozidla, vyhrievané sedadlo vodiča, monitorovanie jazdného pruhu, svetelný a dažďový senzor a ďalšie.

Redakčný test Hyundai H350 / 50 fotiek

Presvedčivý i po jazdnej stránke 

Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať, rovnako ako úžitkové parametre, sú pri dodávkach veľmi dôležite aj jazdné vlastnosti. V nemilosrdnom konkurenčnom boji si dnes každý zákazník zakladá na tom, aby bol jeho tovar prepravený čo najefektívnejšie a zároveň aj čo najpohodlnejšie. Nový Hyundai H350 nás milo prekvapil v oboch spomínaných oblastiach. S miernou dávkou zveličenia možno povedať že H350 sa šoféruje rovnako ako každý iný osobný automobil s logom Hyundai.

Na zreteli treba mať predovšetkým celkové rozmery vozidla. V tomto smere má H350 z môjho pohľadu naopak o niečo bližšie k nákladným automobilom. Práca s volantom, spojkou resp. s kulisou manuálnej prevodovky je úplne bezproblémová, vhodná aj pre zástupkyne z radov nežnejšieho pohlavia. Pri užívaní modelu H350 som si v porovnaní s klasickými osobnými vozidlami uvedomil predsa len jeden zásadný rozdiel. Z poza volantu dodávky má vodič pocit, že všetky dôležité komponenty vrátane spomínaj spojky resp. presnej kulisy radenia, sú nadimenzované predsa len o niečo odolnejšie.

Redakčný test Hyundai H350 / 50 fotiek

Konštruktéri pravdepodobne počítajú s o niečo nešetrnejším zaobchádzaním. Nakoniec, veď asi každému z nás musí byť nad slnko jasné, že mnohé firemné dodávky, na ktorých sa strieda niekoľko vodičov, rozhodne nemajú ľahký automobilový život. Spať však k nami testovanému Hyundai H350. Pod jeho prednou kapotou pracoval výkonnejší variant turbodiesla 2,5 CRDi o výkone 170 koní. Ten rozhodne odporúčam všetkým tým, ktorí budú model H350 častejšie využívať pri plnom zaťažení. Agregát má z pozície vodiča silí viac ako dosť.

Na danú kategóriu je veľmi slušná aj jazdná dynamika. Prekvapivá je aj presvedčivá stabilita vozidla pri rýchlostiach atakujúcich diaľničné tempo. Presná manuálna prevodovka s kratšími prvými stupňami je sprevodovaná s prihliadnutím na využívanie maximálneho krútiaceho momentu. Podobne sú na tom aj mnohí konkurenti. V čom sa nám Hyundai páčil viac, bola disciplína celkovej kultivovanosti. Aj keď je pravda, že sme väčšinu času jazdili s nezaťaženým vozidlom, motor nás aj napriek tomu prekvapil príjemnou spotrebou paliva, blížiacou sa údajom ktoré udáva výrobca.

Veľmi dobre je zvládnuté aj odizolovanie priestoru pre posádku. Do kabíny zároveň neprenikajú žiadne nepríjemné pazvuky z nákladného priestoru. Zato si H350 zaslúži veľkú pochvalu. Nakoniec musím oceniť až prekvapivú obratnosť dodávky. Pod ňu sa priaznivo podpísala aj poháňaná zadná náprava. S novinkou sa inými slovami manévruje až prekvapivo dobre aj v stiesnených priestoroch, typických pre mnohé sklady čí logistické parky.

Redakčný test Hyundai H350 / 50 fotiek

A náš celkový dojem?

Nový Hyundai H350 prináša so sebou do segmentu úžitkových vozidiel čerstvý vietor. Na základe našej osobnej skúsenosti konštatuje že tento model má všetky predpoklady nato aby dokázal výraznejšie zamiešať karty medzi už silne etablovanou konkurenciou. V jeho prospech v neposlednom rade hovorí určite aj atraktívna cenová politika.

V Žiline si nový Hyundai H350 môžete prísť pozrieť, či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel Hyundai v našom regióne, spoločnosti ALTERIA MOTOR, s.r.o. na Predmestskej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie modely značky Hyundai. 

Plusy

  • Pocit kvality
  • Úžitkové parametre
  • Manévrovateľnosť

Mínusy

  • Celkovo menší počet dostupných verzii
  • Príliš úzky rozsah nastavenia volantu

Výbava - Cena

  • Hyundai H 350 2,5 CRDi Classic (testovaný model, akciová cena) - od 25 500 €   
  • Hyundai H 350 2,5 CRDi (5,5 metra) Star (akciová cena) - od 21 000 €

Parametre testovaného modelu

ModelHyundai H 350 2,5 CRDi Classic
Motordiesel
Pohonzadný
Počet valcov4
Výkon kW / koní125 / 170
Krútiaci moment Nm422
Pohotovostná hmotnosť2324 - 2655 kg
Maximálna rýchlosť170 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100- s
Prevodovkamanuálna
Počet stupňov6
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu8,2 / 100 km
Spotreba počas testu9,1 / 100 km
PneumatikyMichelin Agilis 

 

 

  50 fotiek v albume



0 zdieľaní

Dopravný servis

Rudinka
Prekážka na ceste
18:50
Považšký Chlmec
Práca na ceste
18:49
Budatínska Lehota
Stacionárny radar
18:48
Považšký Chlmec
Práca na ceste
18:42
Zobraziť aktuálne hlásenia

Program kina