Dnes odovzdali poslednú jednotku nového vlaku Panter. Väčšina z 25 kusov jazdí po tratiach v Žilinskom kraji


Foto: Dnes odovzdali poslednú jednotku nového vlaku Panter. Väčšina z 25 kusov jazdí po tratiach v Žilinskom kraji Foto: ZSSK

Zástupcovia Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) dnes slávnostne vo Vrútkach prevzali poslednú, v poradí 25. elektrickú jednotku Partner s kapacitou 343 miest na sedenie. Odovzdaná bola oproti plánu o osem mesiacov skôr. Nové vlaky jazdia na regionálnych tratiach v Žilinskom, Trenčianskom a Prešovskom kraji.

Po dnešnej dodávke posledného kusu je skompletizovaná flotila dvadstiatich piatich nových elektrických jednotiek, tie k dnešnému dňu najazdili na regionálnych tratiach bezmála 1,4 milióna kilometrov. Národný dopravca plánuje obstarať podobné jednotky aj na východ Slovenska. Panter je vlakom z dielne konzorcia českej ŠKODA TRANSPORTATION a slovenskej ŽOS Trnava.

Na nové vlaky výrazne prispela Európska únia a spolu 25 jednotiek sa zavádzalo do prevádzky takmer dva roky. Od dnešného dňa v plnej zostave napomáhajú komfort a ekológiu prepravy. Priemerná prevádzkyschopnosť všetkých elektrických jednotiek sa pohybuje na úrovni 93,5 percent.


„Nové vlaky, ktoré vďaka eurofondom pribudli do regiónov, zásadne zvyšujú kvalitu cestovania. Máme ambíciu v modernizácii pokračovať, v nasledujúcich dvoch rokoch pribudnú ďalšie desiatky nových vlakov a zmodernizovaných vozňov do regiónov naprieč Slovenskom. Železnice, ako najekologickejšia forma dopravy sú jednoznačne budúcnosťou verejnej osobnej dopravy, na to, aby sa stali voľbou číslo jeden pre cestujúcich ale potrebujeme nielen moderné vlaky, no aj kvalitnú infraštruktúru,“ doplnil Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby SR. 

Nové Pantery sú nasadzované do prevádzky najmä na tratiach:
• Žilina – Púchov – Trenčín,
• Žilina – Čadca,
• Púchov – Horní Lideč,
• Čadca – Skalité – Zwardoń,
• Žilina – Liptovský Mikuláš.

Elektrické jednotky Panter s maximálnou rýchlosťou 160 km/h svojimi parametrami spĺňajú požiadavky TSI a predstavujú tak účelné vozidlá na úrovni 21. storočia. V prevádzke môžeme stretnúť dve verzie EJ – trojčlánkovú s dĺžkou 80 m a s kapacitou 247 miest na sedenie (13 ks) a štvorčlánkovú s dĺžkou 106 m a s kapacitou 343 miest na sedenie (12 ks).

Elektrické jednotky Panter sú už skompletizované. Zdroj: ZSSK


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: ZSSK