Meškania autobusov mestskej hromadnej dopravy? Môže za ne hustá premávka, nie noví vodiči DPMŽ


Foto: Meškania autobusov mestskej hromadnej dopravy? Môže za ne hustá premávka, nie noví vodiči DPMŽ Foto: ilustračné

Čitateľ sa na nás obrátil s prosbou o preverenie meškania autobusov mestskej hromadnej dopravy v Žiline, ktorých dôvodom má byť neskúsenosť nových šoférov. Tých prijal žilinský dopravný podnik v poslednom období niekoľko, keďže nedostatok vodičov autobusov je celoslovenský a nevyhol sa ani Žiline.

„DPMŽ malo problém s náborom nových vodičov autobusov. Po nábore som zistil, že vzali kopec neskúsených šoférov, ktorí pre svoju neskúsenosť porušujú časy odchodov a príchodov,“ uviedol čitateľ Daniel, ktorý sa s neskorým príchodom stretáva počas čakania na Štefánikovom námestí.



Zisťovali sme, čo je dôvodom meškania, keďže čitateľ uviedol prípad, kedy podľa neho bola dopravná situácia v poriadku. Na naše otázky odpovedal riaditeľ Dopravného podniku mesta Žiliny, ktorý spresnil informáciu o nových vodičov. Tí sú zatiaľ v príprave a tak na linkách MHD cesty neabsolvujú. Meškanie teda nie je spôsobené novými vodičmi, ktorí by boli neskúsení

Dopravný podnik mesta Žiliny s.r.o. naozaj robil nábor nových vodičov, nakoľko vodičov autobusov je na celom Slovensku nedostatok. Koncom februára sme v autoškole spustili kurz na výcvik nových vodičov s oprávnením skupiny „D“. Títo vodiči stále vykonávajú výcvik, skúšky ešte neabsolvovali a teda na linkách MHD sa ešte neobjavujú. Nie je teda pravda, že by meškania, ktoré počas jazdy na jednotlivých linkách vznikajú, sú z dôvodu neskúsených vodičov,“ uviedol riaditeľ Dopravného podniku mesta Žiliny Ján Barienčík

Intenzita meškaní závisí od dopravnej situácie v meste, tá sa rokmi zhusťuje

Meškania sa vyskytujú najmä počas rannej a poobednej dopravnej špičky, spôsobuje ich vysoký objem vozidiel v uliciach mesta. Štandardne sa podľa slov Barienčíka pohybujú meškania v časovom intervale od 2 do 5 minút, niektoré dni sú na meškanie náchylnejšie.

„Dopravná situácia v meste Žilina je veľmi hustá, čo má samozrejme vplyv aj na trolejbusy a autobusy, ktoré sú súčasťou mestskej premávky. Meškania na linkách vznikajú najmä v čase rannej a poobednej dopravnej špičky, kedy je objem vozidiel v uliciach mesta Žilina najväčší. Meškania sa v týchto obdobiach pohybujú od 2 do 5 minút, počas niektorých dní aj viac. Dokonca zaznamenávame rozdiely vo výške meškaní v jednotlivých dňoch týždňa,“ spresnil riaditeľ DPMŽ.

Problémom pri dodržiavaní časových harmonogramov je aj fakt, že zhustená situácia v jednej časti mesta môže na seba “nabaľovať” časové straty, ktoré sa v konečnom dôsledku prejavia na celej trase. Takéto situácie, ktoré spôsobia napríklad dopravné nehody či opravy ciest, sú ťažko predvídateľné a nedá sa s nimi kalkulovať pri zostavovaní harmonogramu.

„Týmto sa v žiadnom prípade nechceme zbavovať zodpovednosti za meškania, ktoré sú spôsobené na našej strane. Veríme však, že obyvatelia mesta a všetci cestujúci aspoň z časti chápu, že niektoré situácie nedokážeme nijako ovplyvniť, aj keď na prvý pohľad sa cestujúcemu nejaví situácia taká kritická, keď stojí práve na „svojej“ zastávke. Cestovné časy na jednotlivých linkách však zásadne ovplyvňuje dopravná situácia na celej trase,“
uzavrel Barienčík.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu