Niektorým žilinským médiám na Facebooku odzvonilo, senzačné titulky onedlho skončia


Foto: Niektorým žilinským médiám na Facebooku odzvonilo, senzačné titulky onedlho skončia

Facebook plánuje podstatne zredukovať zavádzajúce titulky článkov, ktoré sú zdieľané prostredníctvom stránok. S pomocou algoritmu by mali byť odstavené tzv. návnady a clickbait články.

Clickbait článok je obsah stavaný práve pre sociálne siete, ktorý zaujme iba nadpisom a po rozkliknutí už neponúkne prakticky žiadne užitočné informácie. Cieľom takéhoto článku je prilákať návštevníka na web, kde sa mu zobrazí reklama a kde zvyšuje návštevnosť.

Sociálna sieť mala v uplynulých mesiacoch preverovať a vyhodnocovať tisíce titulkov. K spomínaným návnadám patria aj texty, ktoré informácie úmyselne zatajujú, alebo ponúkajú prehnané či zavádzajúce informácie. Po prechode na danú stránku sa ale návštevníkovi zobrazí obsah, ktorý ani zďaleka nie je taký bombastický ako titulok.

V posledných mesiacoch sa aj v niektorých žilinských médiách rozhodli redaktori pridávať senzačné titulky článkov a lákať tak čitateľov. Medzi takéto titulky patria napríklad: “Do Žiliny mieri búrka s krúpami, vieme, kedy to vypukne!”, “Neuveríte, aké podujatie sa bude o pár dní konať v Žiline!”, “Žilinčan ukázal niečo, na čom sa poriadne zasmejete!”


Na vážnosti článku majú často pridávať aj použité výkričníky. Čím viac ich je v nadpise, tým viac sa očakáva klikanie čitateľov. Facebook sa preto rozhodol znevýhodniť takéto články oproti tým, ktoré ponúkajú skutočné a podstatné informácie. 

Zmeny sú zavádzané postupne a preto sa u každého používatelia môžu prejaviť v inom čase. Celý proces môže trvať aj niekoľko týždňov. 

Naša redakcia sa snaží v titulke každého článku uviesť, o čom bude celý článok. Text nadpisu je síce limitovaný na počet znakov a nie vždy je to celkom možné, preto občas pridáme k zdieľanému odkazu aj krátky popis. Tento spôsob podávania informácií plánujeme zachovať aj do budúcna.