Poslanec ŽSK Ján Marosz: Nechceme, aby sa z výstavby tunela Višňové stal Váhostav 2


Foto: Poslanec ŽSK Ján Marosz: Nechceme, aby sa z výstavby tunela Višňové stal Váhostav 2

Na dnešnom tlačovom brífingu zareagovali predstavitelia Žilinského samosprávneho kraja na oficiálne informácie z Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky o rozviazaní zmluvy o dielo na stavbe tunela Višňové. Dnes je zrejmé, že tento rok už k posunu vo výstavbe nedôjde.

„Zistili sme, že celý rok sa na stavbe nepohne ani prstom. Doplatia na to tisícky vodičov v Žilinskom kraji a na Slovensku. Zostane nám najdrahšia, 11,5 kilometrov dlhá cyklotrasa, dve najdlhšie a najdrahšie jaskyne na Slovensku, zápchy na cestách a nervózni šoféri a pán Remeta niekde na jachte vysmiaty,“ uviedla predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja Erika Jurinová.

Jej poslaneckí kolegovia na problémy upozorňovali ešte v novembri minulého roka, Úrad Žilinského samosprávneho kraja v snahe pokračovať vo výstavbe dôležitých cestných úsekov. Jej stranícky kolega a zároveň poslanec Ján Marosz doplnil, že úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka sa má umelo naťahovať, jeho zhotoviteľom malo byť konzorcium Dúha – Salini Impregilo.

Vzhľadom na to, že privádzač zo Žiliny do Lietavskej lúčky nebude dokončený skôr ako v roku 2020, požaduje od ministerstva vypísanie transparentného verejného obstarávania, keďže dnes je podľa jeho informácií v hre aj priame rokovacie konanie. Zároveň odhadol, že na úseku Lietavská Lúčka - Višňové je dokončených približne 40 percent prác.

„Dohoda z dnešného dňa hovorí o tom, že mnohé položky v zmluve, ktoré už štát zaplatil, budú zaplatené znova. Zjednodušene povedané minister si vykúpil zhotoviteľov, aby v pokoji odišli a aby mohol dať dielo do zodpovednosti iným zhotoviteľom,“ doplnil Marosz, podľa ktorého nie je člen konzorcia Dúha ochotný realizovať niektoré práce. 

Poslanec upozornil aj na prípady firiem, ktoré na diele vykonali práce formou subdodávok, avšak dodnes nedostali zaplatené. Podľa jeho slov však niektoré firmy nefigurujú v zoznamoch poškodených subdodávateľov, čo znamená, že im nemusia byť peniaze z dnes podpísanej bankovej záruky vyplatené.


Priamo na tlačovom brífingu vystúpili zástupcovia jednej z poškodených firiem, ktoré realizovali prípravné práce pre zariadenie staveniska.

„Vyzývame poškodených dodávateľov, ktorí odrobili prácu na tuneli Višňové alebo inej časti diela a nedostali zaplatené, aby sa na nás obrátili a budeme ich zastupovať právne a zastávať sa ich. Podľa nás nevyplatiť odrobené práce je zadržiavanie mzdy robotníkom, takéto niečo si nemôžeme dovoliť. Nechceme, aby z toho bola kauza Váhostav II,“ uzavrel Marosz s tým, že hlavnými zodpovednými za tento stav sú predstavitelia vládnej strany SMER-SD a súčasnej vládnej koalície. 

Zástupcovia poškodenej spoločnosti vyjadrili názor, že jeden z členov konzorcia neplánoval uhrádzať vykonanú prácu subdodávateľom: „Generálny dodávateľ vedel o tom, že nebude platiť subdodávky. Vôbec neakceptuje rozhodnutia súdov a platobné príkazy. Nič,“ dodali s tým, že im priamo dlhuje konzorcium sumu približne 192-tisíc eur. 

 



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu