Redakčný test: Ford EcoSport - Nápaditý crossover má čo ponúknuť


Automoto

Foto: Redakčný test: Ford EcoSport - Nápaditý crossover má čo ponúknuť
Zobraziť galériu

Po niekoľkých rokoch pôstu sme s veľkou radosťou uvítali možnosť otestovať niektorý z nových modelov značky Ford. V Žiline totiž prednedávnom pribudlo novovzniknuté dílerstvo práve tejto značky. Majitelia, ako aj záujemcovia o vozidlá s modrým oválom v znaku, tak už nemusia za účelom servisu či kúpy vozidla navštevovať okolité mestá. Komplexnú ponuku služieb nájdu odteraz už aj na Rosinskej ceste v Žiline, v krásnych a nových priestoroch JR-Cars s.r.o.

Pre náš úvodný test sme si vybrali zástupcu z aktuálne najprogresívnejšie rastúceho automobilového segmentu. Reč je samozrejme o kategórii malých SUV alebo, ak chcete, mestských crossoveroch. Ford má v tomto segmente zastúpenie vďaka modelu EcoSport. V globálnom ponímaní bol dokonca tento model jedným z prvých zástupcov dotknutej kategórie. Automobilka ale dlhý čas otáľala s umiestnením modelu EcoSport na európske trhy, vrátane toho Slovenského.

V úvode tohto roka sa „ľady konečne prelomili“ a nový Ford EcoSport si je možne kúpiť už aj u nás. Novinku Ford EcoSport v atraktívnej výbave ST Line, pod ktorého prednou kapotou pracoval osvedčený a populárny zážihový motor 1,0 EcoBoost (140 koní), skombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, nám na test zapožičala práve spoločnosť JR Cars, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel Ford v našom regióne.

Model Ford EcoSport je presne predurčený do dnešnej automobilovej doby. Už len samotný názov so zakomponovaním slov „eco“ a „sport“ pôsobí veľmi trendy. Možno ste nevedeli, ale história tohto modelu sa začala písať už v roku 2003. Prvá generácia EcoSport sa vyrábala a zároveň ponúkala predovšetkým v Južnej Amerike či Mexiku. S druhou generáciou, predstavenou už v roku 2012, má Ford globálne plány. Automobilka si napriek tomu uvedenie na hlavné trhy v EU naplánovala až spolu s príchodom faceliftovanej verzie. Modernizáciu zaznamenal model na konci minulého roka. 


Ford EcoSport môžeme po veľkostnej stránke pokojne označiť za alternatívu k modelu Fiesta. No v tomto prípade ale rozhodne nejde len o „Fiestu so zdvihnutým podvozkom“. Ecosport si, na rozdiel od väčšiny konkurentov, vyslovene ctí príslušnosť ku SUV kategórii. Vozidlo pôsobí už na pohľad citeľne „terénnejším“ dojmom ako väčšina konkurentov. Drsný vzhľad dokáže ešte viac zvýrazniť príplatková plnohodnotná rezerva. Tá je v duchu offroadov z minulej dekády umiestnená netradične na zadných dverách.

Užitočným benefitom je i nadštandardná svetlá výška. Podvozkovú platformu zdedil EcoSport z predchádzajúcej generácie modelu Fiesta, ktorá patrila tradične k najlepšie jazdiacim malým automobilom. Nedávna modernizácia so sebou priniesla výrazné zmeny. Dizajnovo sa EcoSport ešte viac priblížil k ostatným SUV s logom Ford. Interiér nového modelu pre zmenu vychádza z najnovšej generácie modelu Fiesta.

Okrem bohatšej výbavy sa v ponuke modelov objavila aj na nami testovaná športovo orientovaná výbava ST-Line. Po technickej stránke je najväčšou inováciou celkom iste príchod úplne nového turbodiesla z rady EcoBlue. Na našom trhu je nový Ford EcoSport dostupný v štyroch výbavách, s benzínovými i naftovými motorizáciami.

Článok má pokračovanie strana 1/7
Čítať na ďalšej strane




Zdroj: Peter Hlačik

Najnovšie zo Slovenska