Za prvý mesiac využilo Odkaz pre starostu viac než 250 Žilinčanov, nahlásili tri stovky podnetov


Foto: Za prvý mesiac využilo Odkaz pre starostu viac než 250 Žilinčanov, nahlásili tri stovky podnetov Foto: Mesto Žilina

Mesto Žilina sa zapojilo začiatkom roka 2019 do využívania služby Odkaz pre starostu. Prostredníctvom nej môže verejnosť nahlasovať rôzne podnety zo svojho okolia, ktoré sú následne postúpené kompetentným osobám a doplnené o stanovisko a postup riešenia.

„Zničené chodníky, chýbajúce smetné koše a dopravné značky, nefunkčné verejné osvetlenie, odstavené autovraky či neporiadok na verejných miestach. Toto všetko trápi Žilinčanov, ktorí svoje podnety už celý mesiac posielajú žilinskej radnici prostredníctvom služby Odkaz pre starostu,“ informovala hovorkyňa mesta Barbora Zigová.

Za prvé štyri týždne eviduje mesto Žilina na stránke odkazprestarostu.sk celkom 274 nahlásených podnetov, pričom 37 z nich sa už podarilo vyriešiť a 10 uzavrieť, ostatné podnety sú v riešení. Zmenu stavu podnetu - z „v riešení“ na „vyriešený“ môže meniť len administrátor webu, nie mesto.


Zmeny stavov sa robia priebežne, zvyčajne jeden až dva dni od uverejnenia odpovede

„Naši obyvatelia najčastejšie nahlasujú problémy z oblasti dopravy a životného prostredia. Vnímame, že to sú presne tie témy, kde sa ako samospráva musíme zlepšiť a pokúsiť sa v týchto oblastiach viac predvídať. Nie vždy sa však dá problém vyriešiť v priebehu dvoch dní alebo jedného týždňa, preto si dáme lehotu na odstránenie závady napríklad mesiac, pričom to reálne stihneme skôr. Rovnako, istý čas trvá aj spracovanie a zmena statusu, a preto hoci nám svieti len 37 vyriešených podnetov, reálne sme už vyriešili o zopár odkazov viac,“ uviedol žilinský primátor Peter Fiabáne.

Systém funguje jednoducho. Obyvateľ nahlási na stránke, prípadne prostredníctvom aplikácie podnet, ktorý po určení zodpovednosti prechádza na stranu samosprávy. Problém treba odfotiť a popísať, geolokácia určí jeho polohu, administrátor celého systému podnet skontroluje a zašle samospráve na riešenie.

Nie všetky podnety však môže riešiť žilinská radnica, pretože nespadajú do jej kompetencií. V tomto prípade má pracovník mestského úradu, ktorý má túto agendu na starosti, možnosť presunúť riešenie podnetu na kompetentný úrad či už napríklad na Žilinský samosprávny kraj alebo Slovenskú správu ciest.

Služba odkaz pre starostu funguje od 6. februára 2019 a nahradila podobný projekt Citymonitor.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: TS Mesto Žilina