Nemocnica v Žiline chce zlepšiť anonymitu a kvalitu spätnej väzby od pacientov


Foto: Nemocnica v Žiline chce zlepšiť anonymitu a kvalitu spätnej väzby od pacientov Foto: FNsP Žilina

Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline začala distribuovať dotazníky spokojnosti priamo do prepúšťacích správ pacientov. Cieľom je získať lepšiu odozvu od väčšieho počtu hospitalizovaných návštevníkov.

„Doteraz mohli pacienti vyplniť dotazník len na našom webe alebo priamo na oddelení počas hospitalizácie, na čo mohli veľmi ľahko zabudnúť alebo sa na to aktuálne necítili. Aby sme zabezpečili lepšiu anonymitu a nikto sa nemusel báť napísať aj niečo negatívne, pacient teraz dostáva dotazník až po prepustení. Môže ho tak v pokoji vypísať doma a poskytnúť nám objektívnu spätnú väzbu,“ uviedol generálny riaditeľ žilinskej nemocnice Igor Stalmašek.

Podľa jeho slov môžu pacienti dotazníky odovzdať pri kontrolnej návšteve lekára, prípadne pri návšteve niektorej z ambulancií v areáli nemocnice. Schránky sú k dispozícii anonymne na každom oddelení a pri vstupoch do pavilónov pediatrie, chirurgie, očného, interného oddelenia, LDCH, oddelenia gynekológie a pôrodníctva, urológie a tiež na prízemí v hlavnej budove polikliniky vedľa informátora. Dotazník sa nachádza i na webe FNsP v sekcii Informácie pre pacientov.



Minulý rok sa k spokojnosti s FNsP Žilina vyjadrilo 2 368 pacientov s celkovou spokojnosťou na úrovni 93,37 %. „Otázky sme nezmenili, prispôsobili sme ich len hodnoteniu INEKO, ktoré každoročne vyhodnocuje názory pacientov. Oslovujú však veľmi malú vzorku, preto je pre nás prioritou osloviť čo najviac ľudí, aby sme dokázali získať reálny obraz,“ priblížil I. Stalmašek s tým, že spätná väzba je pre nemocnicu veľmi dôležitá.

„Máme približne 1700 zamestnancov a každoročne u nás hospitalizujeme 30-tisíc pacientov, potrebujeme preto neustále zisťovať, čo sa tu ľuďom páči, s čím sú spokojní a naopak, ak mali s niečím problém alebo chcú upozorniť na oblasti, na ktorých musíme popracovať,“ zdôraznil generálny riaditeľ žilinskej nemocnice s tým, že každú sťažnosť vždy overujú a snažia sa nastaviť opatrenia na zlepšenie v jednotlivých oblastiach.




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: FNsP Žilina