Žilinčania chcú rozbehnúť sériovú výrobu 100 percent recyklovateľných pizza krabíc


Foto: Žilinčania chcú rozbehnúť sériovú výrobu 100 percent recyklovateľných pizza krabíc Foto: Modoo

So zaujímavou myšlienkou prišla dvojica umelcov Filip Kotrč a Janka Solárová, ktorí chcú priniesť udržateľnosť aj do časti gastronómie, ktorú si aspoň z času na čas dopraje takmer každý - pizza. Pre ich Modoo recyklovateľnú krabicu spustili nedávno kampaň na portáli Hithit, jej cieľom je nazbierať pomocou crowdfundingu kapitál na spustenie masovej výroby.

V čom je recyklovateľná krabica na pizzu Modoo zo Žiliny jedinečná? Hlavným lákadlom je ďalšia využiteľnosť - krabicu môžete napríklad poskladať a pri spojení s ďalšími vytvoriť kus nábytku. Štandardná krabica má uprostred alobal, ktorý má zabrániť prilepeniu na papier.

Aj napriek tomu však po dojedení pizze zostávate len s krabicou veľkých rozmerov, ktorá je väčšinou mastná. Modoo má tento problém riešiť tým, že po celej ploche, na ktorej je pizza umiestnená, sa nachádza posilikónovaná papierová vrstva. Po dojedení sa dá jednoducho strhnúť a vďaka dostatočnej výške, pri ktorej sa pizza nelepí o veko, máte čistý kus materiálu.

Produkčné náklady v porovnaní s klasickou krabicou sú predbežne o 5 centov vyššie, záleží však na veľkosti odberu. „Zvýšené náklady sú hlavne kvôli trocha väčšej krabici, aby sa nemuseli používať plastové doplnky a kvôli ochrannému papieru ktorý musí byť väčší a kvalitnejší - chceme používať pergamenovú náhradu,“ vysvetľuje Janka Solárová. Záujem o produkt chcú otestovať najprv prostredníctvom crowdfundingu, následne ho ponúknu pizzeriám.


A kde nájde koncový užívateľ inšpiráciu na to, čo všetko sa dá robiť s krabicou po skonzumovaní obsahu? „Pracujeme na web stránke so sekciou “tutoriály”, a chceme inšpirácie nahrávať na všetky naše sociálne siete. Po skončení kampane chceme v rámci našej facebook stránky vytvoriť aj skupinu, kde budú môcť aj ľudia sami posielať rôzne foto a videá s Modoo a inšpirovať tak ďalších užívateľov Modoo.“

Nateraz má dvojica jasný cieľ - vyzbierať finančné prostriedky cez crowdfunding. Od neho sa budú odvíjať ďalšie kroky, vrátane oslovovania prevádzok so záujmom o využívanie krabice.

Po dizajnovej stránke pripravujú 9 kategórií rôznych farieb, geometrických, prírodných či detských vzorov. V prípade úspechu projektu budú môcť o najlepších návrhoch hlasovať aj samotní spotrebitelia na sociálnych sietiach.

Kampaň si môžete prezrieť a podporiť na https://www.hithit.com/sk/project/5204/modoo-hrave-a-uzitkove-vysporiadanie-sa-s-odpadom


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu