Odvodnenie a vyspádovanie mosta na Vlčincoch nie je súčasťou projektu, mesto musí zabezpečiť návrh riešenia


Foto: Odvodnenie a vyspádovanie mosta na Vlčincoch nie je súčasťou projektu, mesto musí zabezpečiť návrh riešenia

Na ulici Matice slovenskej na žilinskom sídlisku Vlčince bol pred niekoľkými dňami sprejazdnený v celej šírke novo zrekonštruovaný most. Po približne roku obmedzení a stavebných prác sa tak dočkali nielen chodci ale aj motoristi. Mostný objekt spájajúci časti Vlčince II a III. si pre zlý technický stav vyžiadal rozsiahle opravy.

Mesto Žilina za týmto účelom podpísalo viacero zmlúv a dodatkov v hodnote až 188-tisíc eur. Súkromná spoločnosť OB-BELSTAV s. r. o. na základe nich zabezpečila rekonštrukciu podchodu pre peších aj vrchnej časti mosta pre automobilovú dopravu. Podľa informácií zo zverejnených dokumentov došlo počas prác k zisteniam, že stav niektorých častí objektu je horší, ako sa predpokladalo a tak sa cena navyšovala.

Krátko po odstránení dopravného značenia a vyprataní staveniska si však začali motoristi všímať nedostatky. Poukázať na nerovnosti pomohlo aj nepriaznivé počasie, počas ktorého zrážková voda vyplnila priehlbiny na ceste. Viaceré betónové časti mosta majú navyše rôzne zakrivenia, rovnako aj asfaltový kryt.

Mesto Žilina tvrdí, že počas realizácie zákazky vykonávalo pravidelné kontroly a v súčasnosti neeviduje vznik žiadnej škody. Rovnako si nebude nárokovať odstránenie nedostatkov a to ani napriek tomu, že cesta mala pred začatím rekonštrukcie výrazne rovnejší povrch a nestála na nej voda. Súčasný krivý stav cesty teda nie je podľa radnice dôvodom na reklamáciu.

Odvodnenie cesty v oblasti mostného objektu a rovnako aj vyspádovanie vozovky totiž neboli súčasťou projektu. Samospráva si preto musí tieto úpravy objednať od ďalšej spoločnosti, no predtým je potrebné vypracovať technický návrh riešenia. Momentálne má dohodnuté so zhotoviteľom prác v oblasti údržby a opráv aspoň odvedenie dažďovej vody.


Galéria: 9 fotiek

„Konali sa pravidelné kontrolné dni a stretnutia. Stavba je zrealizovaná podľa odsúhlasenej projektovej dokumentácie. Stavba bola v etapovej výstavbe, kde sa v jednotlivých etapách hydroizolačne uzavrel povrch, aby nemohla dažďová voda vniknúť do konštrukcie. Dnes nemá kde vniknúť, takže ostáva izolovaná na povrchu,“ spresnila Katarína Gazdíková, vedúca odboru komunikácie.

Podľa jej slov stavbu mesto doteraz neprebralo a rieši napojenie na priľahlé komunikácie a tiež odvedenie dažďových vôd. Za dokončené dielo je zatiaľ stále zodpovedný zhotoviteľ - súkromná spoločnosť OB-BELSTAV s. r. o.

„Je nutné vyspádovanie priľahlej miestnej komunikácie. Stále tvrdíme, že trvalým riešením je spracovanie technického návrhu a podľa toho zrealizovanie. To, čo nebolo súčasťou projektu na rekonštrukciu a je to potrebné pre správne odvedenie dažďových vôd z povrchu vozovky,“ dodala Gazdíková.

Pokiaľ samospráva už dopredu evidovala situáciu a vedela o potrebách vyspádovania a odvodnenia cesty, mohla začať tieto činnosti pripravovať skôr a plynule tak nadviazať na práce vykonávané súčasným zhotoviteľom. Teraz bude pravdepodobne potrebné nedávno položený asfalt frézovať a opäť pokladať nové vrstvy, ktoré sa plynule napoja na cestné komunikácie.

Okrem predĺženého času riešenia problému sa môžu objaviť aj ďalšie výdavky. Tie v konečnom dôsledku zaplatia obyvatelia mesta.

Galéria: 9 fotiek


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu