CORE organizuje ešporty v Žiline: Atmosféra živých turnajov sa nedá napodobniť cez internet


Foto:  CORE organizuje ešporty v Žiline: Atmosféra živých turnajov sa nedá napodobniť cez internet Foto: CORE

V minulom roku začala v Žiline pôsobiť organizácia CORE, ktorá organizuje herné turnaje a združuje komunitu nadšencov elektronických športov. Ich cieľovou skupinou sú neprofesionálni hráči zo Žiliny a blízkeho okolia.

Na to, ako funguje organizácia počas koronakrízy, aké vplyvy na hranie má pandémia a čo pripravujú do budúcna, sme sa pýtali Michala Šuberta.

Ako hodnotíte doterajší rok z pohľadu organizácie, ktorá popularizuje e-športy v Žiline? 

Začiatkom roka sme predstavili a následne vyskúšali dva nové tituly, a to kartovú hrú Hearthstone a legendárny Counter-Strike 1.6, ktorý zožal veľký úspech.

Neskôr však prišla pandémia, a viacero našich plánov sme boli nútení prehodnotiť. Aj vďaka tomu sme mali priestor pracovať na novej NHL Online lige – ESCHL Sezóna #2, ktorá je v plnom prúde a 19. septembra sa uskutoční veľké finále. Sme veľmi radi za nové nápady, ktoré sme vedeli realizovať a tešíme sa na všetky tie, ktoré ešte len prídu. 

Veľkú časť začínajúcich hráčov tvoria študenti a žiaci škôl, ktorí mali pre aktuálnu situáciu viac voľna. Cítite vyšší záujem nováčikov o elektronické športy? 

Áno, od viacerých ľudí sme dostávali podnety ohľadom toho, kedy bude ďalší turnaj a množstvo návrhov na turnaje, ktoré by sme mohli zorganizovať. Záujem nás veľmi teší a motivuje v tom čo robíme. Taktiež vidíme nárast našich komunít na sociálnych sieťach, na ktorých pribudlo veľa nových sledovateľov. 

Pandémia však zasiahla aj toto odvetvie, nemôžu sa napríklad organizovať celosvetové turnaje v halách s obecenstvom. Ovplyvňuje to aj menšie turnaje, ktoré teoreticky spĺňajú kapacitné limity? 

Keďže sa hráčom snažíme priniesť čo najkvalitnejšie podmienky, tak viacero zvykov, ktoré sú súčasťou našich turnajov, ako napríklad bohaté občerstvenie pre každého, sú kvôli pandémii nerealizovateľné. Ďalšia komplikácia prichádza pri nosení rúšok, čo by v kombinácii s priestorom bolo nekomfortné.

Tým pádom sme usúdili, že pre túto chvíľu bude najlepšie počkať na zlepšenie situácie a až potom vieme odštartovať ďalšiu vlnu živých podujatí. 

Zdroj: CORE

Má veľký prísun nových hráčov aj negatíva?

Pravdupovediac, z našej strany moc nepociťujeme nejaké negatíva, čo sa týka prísunu hráčov. Sú to stále počty, ktoré sú zvládnuteľné. Vnímame to skôr ako šancu na budovanie nových vzťahov a povedomia o ešportoch medzi ľuďmi, ktorí s niečím podobným ešte nemali skúsenosť. 


Čo môže byť prekvapivé pre nováčika po tom, ako vyskúša moderné e-športy? 

Ak sa bavíme o účasti na podujatiach, tak to, čo vie nováčika poriadne prekvapiť, je určite atmosféra. Adrenalín počas zápasov a radosť z výhier sú skvelé, no človek ich pocíti ešte viac, ak sú naživo. Tieto emócie sa veľmi zhodujú s fyzickým športom. Aj to robí prostredie elektronického športu takým lákavým pre nováčikov.  

Najpopulárnejšími hrami sú dnes League of Legends, Dota, Counter Strike či Fortnite. Pribudla v poslednom čase hra, ktorá si získava popularitu a doplní ich? 

Jedna z hier, ktorú si za poslednú dobu hádam každý priaznivec ešportu všimol,  je Valorant. O jeho popularite sa nedá pochybovať. Hra pripomína vo viacerých bodoch Counter-Strike s prvkami ďalšej populárnej hry Overwatch, čím si získala istú časť fanúšikov práve z týchto hier.

Zdroj: CORE

Stanú sa niekedy elektronické športy súčasťou olympiády? 

Dá sa uvažovať o viacerých scenároch, ako by sa táto myšlienka dala zrealizovať. Jeden z variantov môže byť zaradenie jednotlivých titulov, napríklad League of Legends alebo Counter-Strike, medzi medailové športy.

Nastáva tu ale zásadná odlišnosť, a to sú vlastnícke práva, kde hru ako futbal nevlastní nikto. Naopak, herné tituly vlastnia ich tvorcovia, ktorí ich aj upravujú a udržujú. Toto úskalie značne komplikuje fakt, že každý titul vlastní iná korporácia. 

To nás privádza k druhému možnému variantu, ktorým je samostatná ešportová olympiáda - nezávislá od klasickej, kde dominujú športy s fyzickými predpokladmi. O týchto a mnohých ďalších globálnych otázkach okolo ešportov rozhoduje a diskutuje Medzinárodná ešportová federácia IESF.

Máte vytvorené vlastné tímy pod značkou CORE, s ktorými hráte na celoslovenských alebo medzinárodných turnajoch?

Len nedávno sme predstavili náš nový NHL 20 tím, hrajúci vo formáte šiesti proti šiestim, ktorý sa už ako zostava pod menom Bahamas Mamas predstavil na viacerých domácich a aj svetových súťažiach. Sme za nich veľmi radi a tešíme sa na ich ďalšie pôsobenie pod našim menom.  

Čo pripravujete pre rok 2021 a aké plány prekazila pandémia? 

Na tento rok sme mali v pláne viac živých turnajov, ktoré sú však naďalej otázne kvôli aktuálnej situácii s koronavírusom. Fyzická prítomnosť ľudí na turnaji je pre nás veľmi podstatná, lebo priamo koreluje s našou víziou budovania komunity a je veľmi ťažké niečo takéto „napodobniť“ online.

Veríme, že sa táto situácia čoskoro zmení a budeme môcť ľuďom priniesť kopec veľkých noviniek, na ktorých pracujeme v pozadí.  

Zdroj: CORE



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: CORE