Po problémoch s včasnou dodávkou nového mestského webu sa zdá, že Žilinčania budú môcť od dnešného dňa využívať novú verziu. Tú vysúťažila Žilinská radnica spolu s mobilnou aplikáciou v rekordne krátkom časovom úseku 7 pracovných dní.
Krátke boli zjavne aj lehoty dodania, keďže ich nestihol ani víťazný uchádzač zo súťaže spoločnosť MVI Technology. Ako sme upozornili v marci, uchádzačov súťaží o nový web mesta Žilina spájalo viac než len zapojenie sa.
Po nedodaní kompletného a úplného diela včas podpísal primátor mesta Žilina Peter Fiabáne dodatok s víťaznou spoločnosťou, v ňom sa zaviazala nasadiť nový web v novom termíne. Zároveň si mesto neuplatňuje zmluvné pokuty, vyplývajúce z porušenia zmluvy na strane dodávateľa.
Pre neskoré dodanie podal mestský poslanec a bývalý viceprimátor Patrik Groma podnet na generálnu prokuratúru, v informácii o podaní označil web za fiktívny. A predražený, hoci za jeho éry mesto nakupovalo menej náročné riešenie pre TIK Žilina za porovnateľnú sumu.
Dnes nové webové sídlo funguje a pod nápisom “Žilina oficiálne stránky mesta” mu dominuje vyhľadávacie pole. Novinkou na mestskom webe je prihlasovanie a registrácia do účtu, pravdepodobne aj pre samotných užívateľov. Na čo konkrétne bude slúžiť ale zatiaľ nie je známe.
Z podpísanej zmluvy však vyplýva, že web by mohol v budúcnosti slúžiť aj na hlasovanie verejnosti v projektoch participatívneho rozpočtu.
Žilina naďalej propaguje alkohol
Kuriozitou nového webu je, že partnerom mesta zostal výrobca alkoholických nápojov, konkrétne značka Gambrinus. České pivo bolo uvedené v päte stránky aj na starom webe, ktorý sponzorsky pre mesto vytvárala a spravovala žilinská spoločnosť MaM multimedia.
Výmenou za správu mohla na sídlo umiestňovať logá reklamné odkazy. Zástupca firmy nám v marci potvrdil, že o súťaži na nový mestský web nevedeli napriek tomu, že sú zaregistrovaní ako partner mesta a informácie o zákazkách dostávajú pravidelne.
Do pätičky novej webovej stránky sa nevošli všetci partneri z pôvodného webu, podarilo sa to iba vybraným. Medzi nimi aj Prima Banke, Metsä Tissue alebo AUTOCONT-u. Gambrinus, spadajúci pod Plzeňský Prazdroj, je zrejme pozostatok kopírovania zo starej stránky. Nasvedčuje tomu aj to, že podľa zverejnených zmlúv mesto Žilina nemá z takéhoto plnenia žiadnu sumu.
Plzenský Prazdroj bol partnerom Staromestských slávností v roku 2019. Cez zmluvu o reklame poskytol sumu 4000 eur za propagáciu na akcii, výmenou za to mesto povolilo spoločnosti ako jedinému subjektu umiestnenie brandovaných slnečníkov, reklamných stanov alebo altánov či reklamných predajných stánkov s grafickými vyobrazeniami produktov Plzenského Prazdroja.
Zmluva o reklame sa týka výlučne podujatia Staromestské slávnosti, nespomína sa v nej umiestnenie loga na hlavnom webovom sídle krajského mesta, ktorý využíva časť obyvateľov pravidelne.