Dnes najčítanejšie
Na tuneli Višňové denne pracuje viac ako 180 pracovníkov, Skanska chce stihnúť termín do konca roka 2023

02 december 2017 - 12:22

V týchto chvíľach slávnostne otvárajú nový úsek diaľnice D3, vrátane tunela Považský Chlmec

Foto: V týchto chvíľach slávnostne otvárajú nový úsek diaľnice D3, vrátane tunela Považský Chlmec
Aktuálne správy každý deň priamo na váš e-mail Odoberať newsletter

Nový diaľničný úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno vrátane tunela Považský Chlmec práve v týchto chvíľach slávnostne otvárajú. Motoristi okrem zvýšenej bezpečnosti ušetria približne 4 minúty v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy cez Žilinu.

Úsek medzi mestskými časťami Žiliny - Strážov a Brodno, je dlhý celkovo 4 250 metrov a tvorí časť skladačky diaľnice D3, ktorá začína v Hričovskom Podhradí a končí na hranici s Poľskom v obci Skalité. Začiatok úseku tvorí mostná estakáda nad cestou I/18, železničnou traťou Bratislava - Žilina, rybníkom a vodnou nádržou Hričov. Nosná konštrukcia mosta dosahuje dĺžku až 1 493 metrov, tunel Považský Chlmec má dĺžku 2 218 metra.

Po ukončení programu otvorenia bude úsek v krátkej dobe sprístupnený motoristom.


Analytik INEKO hovorí o predražení úseku

Výstavba úseku D3 Strážov - Brodno bola prvýkrát vysúťažená už v roku 2010. „NDS mala vtedy na stole výbornú ponuku spoľahlivej stavebnej firmy (Skanska) s cenou 149 mil. €, resp. 163 mil. € vrátane rezervy na nepredvídateľné náklady. Nominanti Smeru-SD sa vtedy krátko pred parlamentnými voľbami postarali o spochybnenie a zrušenie tendra, ktorého výsledok zrejme nevyhovoval záujmom, ktoré reprezentujú, hovorí analytik Ján Kovalčík. 

„V roku 2013 vyhlásili tender znova, ale v časovej kolízii až piatich veľkých súťaží naraz, čím uľahčili dohodu väčšiny stavebných firiem o navýšení cien. Zákazku získalo združenie, ktoré ponúklo cenu takmer 232 miliónov eur, resp. bezmála 255 mil. € vrátane rezervy na nepredvídateľné náklady,“ opisuje ďalej.

Podľa Kováčika tak oproti cene, za ktorú mohli nominanti Smeru-SD začať výstavbu už v roku 2010 a dokončiť v roku 2014, tento úsek predražili o 70 - 90 miliónov eur.

Pre zaujímavosť - pri tuneli sa nachádzajú takéto mobilné zvodidlá, ktoré sa zdvíhajú v prípade nutného zásahu záchranných zložiek.






Dopravný servis
Estakáda
Prekážka na ceste
17:23
Nemocničná
Práca na ceste
17:22
Lavobrezná
Jama na ceste
17:14
Budatínska Lehota
Kolóna
17:10
Lavobrezná
Práca na ceste
17:10
Zobraziť aktuálne hlásenia
Program kina