Záujem o slovenský vynález predného brzdového svetla z dielne Ľubomíra Marjaka narastá. Po Taliansku pozitívne hodnotia nápad Kysučana aj Švajčiari či Česká republika. Úspechu sa však teší aj v Európskom hospodárskom senáte, kde sa stal jednou z kľúčových tém.
„Môžem povedať, že téma predného brzdového svetla je v senáte častou témou. Pre mňa, ako Slováka, je to určité zadosťučinenie, že tento bezpečnostný prvok je práve zo Slovenska,“ uviedol viceprezident senátu Slovák Daniel Bercel.
Ako spresnil, v senáte, ktorý spája oblasť politiky s podnikaním, sú zastúpené aj rôznorodé popredné spoločnosti z jednotlivých segmentov. Výnimkou nie sú ani významné veľké automobilky, ktoré podľa Bercela vnímajú tento bezpečnostný prvok ako skvelý nápad.
Zelený svietiaci pásik sa aktuálne testuje v reálnej premávke. Odporúčanie na uskutočnenie testovania pritom dala práve Európska Únia, keďže vynález korešponduje s celoeurópskou víziou nula, ktorá si dala za cieľ znížiť počet dopravných nehôd, ideálne na nula.
„Predné brzdové svetlo je výborným projektom z hľadiska záchrany ľudských životov, má však aj ekonomický dopad a vplýva aj na zvýšenie plynulosti premávky. Aj z pohľadu elektromobility, kedy vozidlo nepočujete, je dôležité vedieť či auto brzdí,“ vysvetlil Bercel, podľa ktorého by malo byť zelené svetlo súčasťou povinnej výbavy všetkých vozidiel.