Kia už dávnejšie zmenila logo aj slogan, tisícky ľudí mesačne stále hľadajú KN autá na googli


Foto: Kia už dávnejšie zmenila logo aj slogan, tisícky ľudí mesačne stále hľadajú KN autá na googli Foto: Kia Slovakia

Automobilová spoločnosť Kia zmenila svoje logo ešte v roku 2021, niektoré médiá aj časť motoristickej verejnosti však stále používajú to predošlé. Dlhú dobu boli ľudia zvyknutí na červený nápis v elipse rovnakej farby, ktorý po novom nahradilo jednoduchšie čierne alebo biele logo bez orámovania.

Predstavenie nového loga sprevádzala veľkolepá dronová šou v Kórey. Snahou spoločnosti bolo spraviť značku Kia modernejšou a progresívnejšou v očiach zákazníkov. Dizajn, tvar a rez loga majú symbolizovať modernosť, kvalitu a dynamiku, jeho šikmé rezy zas značia pohyb, pokrok a inováciu.

Okrem výraznej premeny loga pristúpila Kia aj k vytvoreniu nového sloganu. Namiesto Power to Surprise znie v reklamných spotoch už tretí rok motto Movement that Inspires. Zmena sloganu má zákazníkom pripomínať, že pohyb je s ľuďmi od počiatku a zároveň je nevyhnutnou súčasťou nášho rozvoja.

„Pohyb umožňuje ľuďom vidieť nové miesta, spoznávať nových ľudí a zažiť nové veci. Toto spojenie je podstatou novej značky Kia - umožniť ľudský pokrok poskytovaním inovatívnych priestorov v automobile, vzrušujúcich nových produktov a zmysluplných a pohodlných služieb, ktoré inšpirujú zákazníkov a uvoľňujú im čas na činnosti, ktoré ich najviac bavia,“ vysvetlil Tomáš Potoček, hovorca spoločnosti Kia Slovakia.


Napriek všetkým zmenám však určité médiá stále používajú staré logo aj slogan, čo spoločnosť nevíta s nadšením. Od jesene 2021 sa začal nový nápis KIA umiestňovať aj na vozidlá. Hoci odvtedy prešli takmer dva roky, desaťtisíce ľudí každý mesiac pomocou Google vyhľadávajú heslá ako KN car, KN brand či KN vehicle. Nové logo KIA totiž môže na prvý pohľad evokovať práve písmená K a prevrátené N.

Priemerné vyhľadávanie termínov na google.com za mesiac


Moderné logo pritom bije do očí aj priamo na budovách výrobného závodu v Tepličke nad Váhom. Nápis KIA na lakovni má až 22 metrov na dĺžku a hoci sa cez deň javí ako čierny, v noci svieti nabielo. Tento efekt bol dosiahnutý použitím podsvietenej perforovanej fólie.

„V automobilke svoje logo samozrejme využívajú a umiestňujú aj v rámci rôznych iných účelov, počnúc potlačami na výrobných a reklamných predmetoch, výšivkách na častiach odevu, cez 20 metrové logo z farebne zladenej dlažby na námestí závodu až po formu, cez ktorú sypú škoricu na penu kapučína,“ doplnil Tomáš Potoček.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu