Žilinský startup Bistro.sk kupuje za 50 miliónov eur globálny líder v donáške jedál


Foto: Žilinský startup Bistro.sk kupuje za 50 miliónov eur globálny líder v donáške jedál Foto: ilustračné

V súčasnosti najúspešnejšia a najväčšia donášková služba jedla na Slovensku - žilinský startup Bistro.sk, má za sebou úspešný exit , keďže Ringier Axel Springer Media AG a Just Eat Takeaway.com pred niekoľkými dňami podpísali dohodu o predaji.

Vďaka akvizícii sa Bistro.sk môže posunúť do ďalšej fázy vývoja a rastu, keďže spoločnosť Just Eat Takeaway.com patrí medzi globálnych lídrov v online donáške jedla. Už dnes je jednotkou na viacerých trhoch v Európe, prikúpenie slovenskej jednotky je z tohto pohľadu logickým krokom. 

Hodnota transakcie, za ktorú odkúpila anglicko-holandská spoločnosť žilinský start-up, je na úrovni približne 50 miliónov eur. Bistro.sk začalo ponúkať svoje služby v roku 2013 a za ten čas sa vypracovalo na jednotku trhu s ponukou takmer 2 000 reštaurácií. Služby donáškového portálu dnes využíva ročne viac ako 400-tisíc zákazníkov. 

Príbeh začalo Bistro.sk písať v Žiline

Zakladateľom portálu bol žilinský podnikateľ a akcionár Ringier Axel Springer SK Milan Dubec, v projekte donáškovej služby mal až do predaja menšinový podiel. Zároveň stal pri zrode startupu, ktorý sa po predaji stal jednou z najhodnotnejších transakcií v startupovom prostredí:

„Keď som pred 7 rokmi kupoval prvú tlačiareň na objednávky pre reštaurácie, ani som netušil aký úspešný príbeh napíšeme. Dnes je Bistro.sk jednotkou medzi online donáškovými službami jedla na Slovensku. Vďaka patrí všetkým ľuďom, ktorí stáli pri jeho budovaní, reštauráciám a samozrejme zákazníkom. Som presvedčený, že vďaka strategickému investorovi čaká Bistro.sk ďalší rozvoj, ktorý ešte zvýši kvalitu služieb a spokojnosť zákazníkov aj reštaurácií,“ doplnil Dubec.


Celé Bistro.sk podľa jeho slov začínalo doslova s pár ľuďmi: „Dokonca by sme to mohli nazvať len projekt, ktorý pôsobil v rámci iného, konkrétne inzertného oddelenia. Až neskôr okolo roku 2016 sa z projektu Bistro.sk stalo samostatné oddelenie s určitou štruktúrou, vedením a zamestnancami. V roku 2016 to bolo len 6 stálych zamestnancov a 21 brigádnikov. V roku 2021 už to je viac ako 50 stálych zamestnancov a 35 brigádnikov,“ popisuje vývoj podnikateľ.

Jedlá doručujú stovky kuriérov, Bistro.sk sa bude rozvíjať

Dnes doručuje jedlá objednané cez Bistro niekoľko stoviek až tisícov kuriérov, samotná spoločnosť ich má vo vlastnej flotile približne 175, vrátane cyklokuriérov. Počet vlastných doručovateľov výrazne narástol s príchodom pandémie, kedy stúpol dopyt po službách a objednávky stúpali.

Transakcia za takmer 50 miliónov eur by mala byť sfinalizovaná v najbližších mesiacoch, následne sa Bistro.sk adaptuje na globálnu identitu Just Eat Takeaway.com. Využívať začne aj jej európsku technologickú IT platformu. 

„Akvizíciou Bistro.sk pridávame do portfólia profitujúcu online donáškovú službu jedla, ktorá veľmi dobre zapadá aj do našej geografickej stopy. Táto spoločnosť má silné základy, na ktorých môžeme ďalej stavať: je jednotkou medzi online donáškovými službami jedla na Slovensku, najznámejšou značkou na trhu a priťahuje zákazníkov. Tešíme sa na jej ďalší rozvoj a veríme, že bude rásť aj vďaka našim európskym aktivitám, akým je aj sponzorovanie nadchádzajúceho ročníka Ligy majstrov UEFA,” zhodnotil Jörg Gerbig, COO Just Eat Takeaway.com.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu