Obchodné komory V4 žiadajú, aby nová vláda zaradila výstavbu R3 do programového vyhlásenia


Foto: Obchodné komory V4 žiadajú, aby nová vláda zaradila výstavbu R3 do programového vyhlásenia Foto: uzemneplany.sk
Predstavitelia obchodných priemyselných komôr z krajín Vyšehradskej štvorky - Česka, Poľska, Maďarska a Slovenska - dnes oficiálne na pôde Mestského úradu v Martine podpísali memorandum, v ktorom oslovujú novozvolenú vládu Slovenskej republiky a žiadajú od nej zahrnutie výstavby rýchlostnej cesty R3 do programového vyhlásenia. Výstavba kritického úseku má byť podľa požiadavky v memorande zahrnutá aj medzi priority Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR na obdobie 2016 – 2020. Dôvodom je fakt, že rýchlostná cesta R3 je už od 1. 1. 2014 hlavným európskym koridorom. „Želáme si, aby sa aspoň začal stavať prvý úsek medzi Martinom a Rakovom. A potom z Rakova na Mošovce a Turčianske Teplice. Tým by sa vyriešila tá nešťastná betónová cesta, ktorá nevyhovuje vôbec kategórii európskeho koridoru, prechádzajúceho z Martina cez Kremnicu a Žiar nad Hronom do Zvolena, na Šahy a do Maďarska,“ spresnil riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline Ján Mišura.

Dôvodom pre výstavbu je aj podpora podnikania a investícií


„Výstavbu rýchlostnej cesty R3 dlhodobo podporujeme v navrhnutom koridore, pretože potom bude čiastočne nadväzovať aj na našu cestu, ktorú zase podporuje slovenská strana. A to je Zlín – Vizovice – Střelná a ďalej na Púchov. Toto prepojenie má pre nás určite význam. Hovorím predovšetkým o podnikateľoch a obchodnom prepojení týchto dvoch štátoch,“ uviedla riaditeľka Krajskej hospodárskej komory Zlínskeho kraja Iveta Táborská.

Martin Malík, ktorý je zástupcom primátora mesta Martin uviedol, že R3 je súčasťou koridoru od Helsínk až po Maďarsko. „A práve optimálna trasa tejto cesty vedie cez Turiec a je pre tento región dôležitá. Pretože tým, že nie je dobudovaný tunel smerom od Žiliny a na druhej strane nemáme dopravné trasy smerom na Kremnicu a Banskú Bystricu, sme odlúčení od rozvoja. V podstate sme dnes akoby zabudnutým kútom. A R3 je riešením nielen pre okolité krajiny od severu na juh, ale zároveň aj z hľadiska rozvoja Turca. Nechceme zostať skanzenom,“ zdôraznil pre TASR Malík. „Existujúci zahraniční investori chcú rozšíriť kapacity v Martine a Turčianskych Tepliciach a len čakajú na tú infraštruktúru. Jednou podmienkou je tunel Višňové, ten sa stavia do Martina. A druhou podmienkou je postavenie R3. Tým by mal tento kraj perspektívy vývoja, ale malo by to vplyv aj na komunikáciu a dopravu tovarov a služieb od Bratislavy cez Nitru v smere na Turiec, do Krakova a na Katovice,“ uzatvoril pre TASR Mišura.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu