Obyvateľov žilinských sídlisk Solinky a Hliny začiatkom tohto týždňa rozhnevala dočista odhrnutá cyklotrasa. Problémom bolo, že chodník pre peších vedúci povedľa ostal pod vrstvou ľadu a snehu.
„Myslíte, že je toto normálne? Cyklisti dobre, že nemajú ,podlahové kúrenie’ a chodci - starí ľudia, matky s deťmi, kočiarmi a samozrejme aj zdraví (možno nie na dlho), chodia v tej hnusnej mokrej kaši,“ obrátila sa na nás nespokojná čitateľka.
Podľa vedúcej mestského odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou Kataríny Gazdíkovej ide v tomto prípade o zlyhanie vodiča pluhu, ktorý odhrnul cyklotrasu namiesto chodníka. K podobnému omylu došlo na iných lokalitách aj v minulých rokoch.
„Má spraviť chodník a následne, ak sa kapacitne a časovo stíha, tak sa upravujú vybrané súbežné cyklotrasy podľa ich trasovania a dôležitosti. Toto je hlavný ťah cez Solinky a jednoducho si evidentne pomýlil trasovanie. Pošleme Žilinským komunikáciám požiadavku na nápravu,“ opísala Katarína Gazdíková povinnosti vodiča.
Mesto sa stará o asi 260 kilometrov ciest a približne 160 kilometrov chodníkov. Zimná údržba sa na jednotlivých miestnych komunikáciách vykonáva podľa ich dôležitosti určenej na základe intenzity a smerovania premávky.
Prioritné sú cesty, po ktorých jazdia spoje mestskej hromadnej dopravy a komunikácie vyššieho dopravného významu s celkovou dĺžkou 84,3 kilometra (190 kilometrov údržby). Druhé najdôležitejšie sú cesty nižšieho významu najmä vo vnútroblokoch sídlisk s dĺžkou 83,7 kilometra. Ako posledné sú udržiavané cesty vo vnútroblokoch odľahlejších častí mesta, ktoré merajú 89,4 kilometra. Súbežne s cestami sa udržujú aj chodníky v poradí podľa vyťaženia a dôležitosti.
Ľudia sa však na šmykľavé alebo zasnežené chodníky v rôznych častiach mesta opakovane sťažujú. Mesta sme sa preto opýtali, či dokáže operatívne zariadiť upravenie chodníka, ktorý je nebezpečný pre chodcov. Podľa Gazdíkovej je v takomto prípade k dispozícii dispečersko-spravodajská služba na telefónnom čísle 041/509 1523.
„Občania môžu sledovať práce počas zimnej údržby na internetovej stránke v reálnom čase. Vďaka GPS monitoringu vozidiel je možné vidieť, v ktorej časti mesta sa práve aktuálne pohybujú. Novinkou je doplnenie mechanizmov údržby ako aj všetkých externých dodávateľov, ktorí sa budú podieľať na údržbe. Zároveň mesto zverejňuje Operačný plán zimnej údržby 2023/2024, kde na webovej stránke mesta bude zverejnený pravidelný priebeh prác, typy výkonov (ako sú najazdené kilometre, okruhy a druh vykonanej údržby), ale aj informácie o spotrebe posypového materiálu,“ dodala Gazdíková.
Zarábajte s nami aj VY!
Pošlite nám VIDEO a získajte 15 eur.