Vady na úseku D1 s tunelom Višňové sú odstrániteľné. Práce sa predĺžia kvôli nutnosti preskenovať celý tunel


Foto: Vady na úseku D1 s tunelom Višňové sú odstrániteľné. Práce sa predĺžia kvôli nutnosti preskenovať celý tunel Foto: Michal Pišný (Skanska)

Včera sme informovali o predĺžení termínu dokončenia dostavby D1 Lietavská LúčkaVišňové – Dubná Skala do septembra až októbra 2024. Dôvodom sú zistené závažné vady na tunelových blokoch (klenbách) od predchádzajúceho zhotoviteľa. Týkajú sa hlavne nedostatočnej hrúbky sekundárneho ostenia a celkovej kvality realizácie a izolácie tunela.

Podľa súčasného zhotoviteľa sú spoločnosti Skanska je ale možné všetky závady odstrániť. Práce sa však predĺžia kvôli nutnosti preskenovania všetkých blokov. Zatiaľ ich bolo preskenovaných 69. 

Vzhľadom na finálnu kvalitu, funkčnosť a bezpečnosť tunela podporujeme investorov zámer realizovať kompletnú detailnú diagnostiku a preskenovanie ostatných pôvodných klenieb,“ povedal projektový manažér tunelovej časti stavby Vladimír Kotrík.

Skupina Skanska oznámila, že práce na vonkajších stavebných objektoch, na cestných a mostových telesách a v tuneli sa realizujú nepretržite.

Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Vladimíra Jacka stavba z pohľadu vonkajších objektov napreduje bez mimoriadností. Priblížil však, že zhotovitelia našli enormné poškodenia drenáže tunela, čo by mohlo v budúcnosti spôsobiť zaplavenie tunela pri silných dažďoch.

Stavba Diaľnica D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela Višňové zahŕňa 13,5 km dlhý diaľničný úsek vrátane ôsmich mostov a 7,5 km dlhý tunel Višňové. Na západe sa napojí na nedávno dokončený úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, na východe sa napojí na obchvat Vrútok a Martina.

Po dokončení sa vytvorí kompletný obchvat Žiliny, ktorý zníži intenzitu dopravy v meste a zároveň ušetrí viac ako 20 minút cesty do Tatier. Okrem priamejšej trasy sa vodiči vyhnú aj častým dopravným komplikáciám na existujúcej ceste I/18 popod hrad Strečno.

Prečítajte si viac: