Podľa NDS by malo pracovať na stavbe diaľnice pri Žiline až 800 ľudí, v teréne je sotva 50


Foto: Podľa NDS by malo pracovať na stavbe diaľnice pri Žiline až 800 ľudí, v teréne je sotva 50

Národná diaľničná spoločnosť zverejnila dnes 10. januára informácie k aktuálnym prácam na stavbe diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná skala. Zhotoviteľ úseku D1 s tunelom Višňové je podľa NDS naďalej povinný pokračovať vo výstavbe diaľnice, nemá právo prerušiť práce a plne zodpovedá za jej dokončenie. Kapacity, ktoré sú na stavbe nasadené po Novom roku však nepostačujú.

„Na stavbe tohto typu by malo pracovať 400 až 500 ľudí, v prípade potreby akcelerácie prác 600 až 800 ľudí. Dnes, 10. januára, na stavbe pracuje 50 pracovníkov, v stredu 9. januára to bolo 36 pracovníkov a v utorok 8. januára na stavbe pracovalo 31 ľudí. Zhotoviteľ realizuje práce na tuneli a križovatke Lietavská Lúčka, na iných stavených objektoch sa nepracuje. NDS dlhodobo upozorňuje zhotoviteľa na nedostatočné kapacity na stavbe a opätovne vyzýva zhotoviteľa na navýšenie kapacít,“ uvádza Národná diaľničná spoločnosť vo svojej správe.


NDS dostáva od subdodávateľov zhotoviteľa opakované upozornenia

Subdodávatelia pracujúci na stavbe majú už viac ako rok posielať upozornenia Národnej diaľničnej spoločnosti. Údajne im zhotoviteľ neuhrádza platby za vykonané práce a preto z ich strany existuje riziko zastavenia prác. NDS však v tomto prípade nemôže konať, pretože nemá právo vstupovať do pracovno-právnych vzťahov zhotoviteľa a rovnako ani do obchodných vzťahov zhotoviteľa s jeho podzhotoviteľmi.

„Zdôrazňujeme, že naša spoločnosť riadne uhrádza všetky platby, ktoré sú splatné v zmysle zmluvy o dielo a to v lehote ich splatnosti,“ približuje NDS.


Na stavbe tunela prebehla naposledy kontrola v piatok 28. decembra 2018, kedy stavebný dozor kontroloval sekundárne ostenie tunela a cementobetónový kryt vozovky v južnej a severnej tunelovej rúre tunela Višňové. V tomto prípade malo ísť o splnenie míľnika číslo 3. Míľnikom číslo 2 bolo prerazenie tunela, ktoré meškalo necelých 9 mesiacov.

„Stavebný dozor konštatoval, že nedošlo k dokončeniu sekundárneho ostenia a cementobetónového krytu vozovky v južnej ani severnej tunelovej rúre,“ píše sa ďalej v správe.

Sankcie vo výške viac ako 6-miliónov eur

Meškanie sa podľa Národnej diaľničnej spoločnosti oproti platnému harmonogramu zvyšuje, z čoho sa dá údajne predpokladať, že zhotoviteľ nedosiahne míľnik č. 3 ani v náhradných lehotách stanovených v zmluve o dielo. NDS je preto plne pripravená využiť všetky sankcie a pokuty, ktoré zmluva umožňuje.

Do dnešného dňa si NDS uplatnila voči Zhotoviteľovi dva nároky za nesplnenie Míľnika č.2 v celkovej výške 6 147 000 eur. 

Pozrite si video z výstavby diaľničného privádzača, kde práce tiež napredujú pomalým tempom.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť