Na tuneli Považský Chlmec dokončili sekundárne ostenie, o pol roka ho odovzdajú do prevádzky


Foto: Na tuneli Považský Chlmec dokončili sekundárne ostenie, o pol roka ho odovzdajú do prevádzky Foto: Žilinské Diaľnice

Na výstavbe diaľničného tunela Považský Chlmec boli vo štvrtok dokončené práce na sekundárnom ostení. Do celkového dokončenia zostávajú už len posledné bloky nerazenej časti. O dokončení ostenia informoval portál Žilinské Diaľnice. Budovanie sekundárneho ostenia začalo koncom decembra 2015 a teda jeho realizácia trvala približne 8 až 9 mesiacov.

Sekundárne ostenie je nosná konštrukcia tunela zhotovená ako doplnenie primárneho ostenia alebo zhotovená samostatne, ktorá má spoľahlivo prenášať pôsobiace zaťaženia, zabrániť nedovoleným deformáciam, zabrániť priesakom podzemnej vody a chrániť vnútorný priestor tunela počas celej plánovanej životnosti. Sekundárne ostenie je tá časť, ktorú možno vidieť pri prejazde tunelom v prevádzke.

Tunel Považský Chlmec je súčasťou stavby diaľnice D3 Žilina (Strážov) - Žilina (Brodno), ktorá je situovaná na severozápade Žiliny a tvorí spojnicu súčasného úseku D3 a komunikácie 1/11 smerom na Kysucké Nové Mesto. Bude slúžiť na prevedenie tranzitnej dopravy mimo mesta Žilina, v rámci severojužného dopravného koridoru.

Tunel sa počas výstavby zaradil medzi jeden z unikátov Európy vďaka razeniu, ktoré prebiehalo na až 8 čelbách. Súčasne však minimálne na šiestich čelbách v nepretržitej prevádzke 7 dní v týždni a 24 hodín denne. Celkovo to znamená zapojenie celkovo 200 robotníkov. Podobný rozsah raziacich kapacít nebol nasadený na žiadnom inom tunelovom projekte na Slovensku ani v Čechách. Zhotoviteľom tunela je firma HOCHTIEF CZ a.s.

Odovzdanie tunela do prevádzky spolu s úsekom, na ktorom sa nachádza, je plánované na jún 2017.

Viac noviniek a zaujímavostí z výstavby diaľnic nájdete na Facebooku.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu