Čitateľovi vydal automat DPMŽ zle vytlačený lístok, chýba na ňom jeho hodnota


Foto: Čitateľovi vydal automat DPMŽ zle vytlačený lístok, chýba na ňom jeho hodnota

Čitateľ Marián sa na nás obrátil s kurióznym problémom, ktorý sa mu stal ešte v júli tohto roka. “Takýto lístok mi vydal automat a ja neviem, či je platný. Neviem, ako by som dokázal jeho hodnotu,” uviedol čitateľ Marián, ktorý nám zároveň poslal fotografiu zle vytlačeného lístku. Problém spôsobil pravdepodobne nedostatok atramentu alebo chyba v tlači, automat mu vydal lístok len s podkladovou vrstvou bez dodatočne natlačených údajov.



Prepavné podmienky nehovoria nič o zle vydanom lístku z automatu


Dopravný podnik mesta Žilina vo svojom prevádzkovom poriadku nepočíta s podobnou chybou, ktorá sa stáva len ojedinele. Popisuje spôsob označenia lístka, ktoré musí byt zreteľné pri prípadnej kontrole. Takisto je zakázané označiť lístok opakovane.

“Označenie cestovného lístka na inom, ako určenom mieste, je neplatné. Taktiež dvakrát označený lístok je neplatný, t.j. na cestovnom lístku musí byť len jedenkrát vyznačený číselný kód z elektronického označovača. Ak má cestujúci na cestovnom lístku označené iba dierky, cestovný lístok si ihneď označí v inom, funkčnom označovači, aby mal na ňom číselný kód,” uvádza Dopravný podnik mesta Žilina vo svojich podmienkach.

Zlá potlač nie je prekážkou k označeniu, pravdepodobne však nespĺňa štandardný stav


Sekcia stránky mestského dopravcu určuje tiež, že označovaný lístok musí byť v štandardnom stave a tak, ako bol zakúpený. Čitateľ Marián lístok skutočne označil v takom stave, v akom ho zakúpil, nejde však o štandardnú podobu.

“Označovaný cestovný lístok musí byť v štandardnom stave, v akom bol zakúpený, t.j. v stave, aby mohol byť riadne označený v označovači JCL,” uvádza stránka dopravného podniku podmienky označenia lístka s dodatkom, že ten musí byť nepoškodený, neznečistený a suchý.

Čitateľ s takto označeným lístkom cestoval, hodnotu zle vytlačeného lístka nemá ako dokázať. “Automaty nevydávajú okrem lístka aj doklad o kúpe, ktorý by dokazoval hodnotu aj nevytlačeného lístku,” doplnil čitateľ.

Revízor by lístok neuznal, cestujúci má podať reklamáciu


So žiadosťou o vyjadrenie sme sa obrátili aj na DPMŽ Žilina, kde nám poskytli stanovisko. Z neho vyplýva, že takýto lístok by platný nebol. “Pokiaľ automat na predaj jednorázových cestovných lístkov (JCL) vydá cestovný lístok bez potlače, tento nie je možné použiť na prepravu. V prípade použitia revízor posúdi zle vytlačený  cestovný lístok ako neplatný,” uviedol technický námestník DPMŽ Žilina Henrich Varecha.

“Reklamáciu služieb poskytnutých automatmi na predaj cestovných lístkov môže cestujúci podať v predajnom mieste na Námestí Andreja Hlinku v Žiline a v predajnom mieste DPMŽ na Mestskom úrade v Žiline,” spresnil námestník.

Cestujúci si môže uplatniť reklamáciu v prípade ak:
a) došlo k poruche technického charakteru ( napr. slabá, resp.žiadna potlač na JCL, zle orezaný JCL). Pri uplatňovaní reklamácie je potrebné nesprávne vytlačený JCL predložiť.
b) po vhodení mincí do automatu mu cestovný lístok nevydá a ani nevráti vhodené mince

V prípade poruchy nájdete číslo priamo na automate, chyba bude odstránená čo najskôr

Ak sa vám stane podobná situácia, riešením je poruchu automatu nahlásiť na telefónnom čísle služby, ktorá funguje stále. Číslo nájdete na danom automate. “Poruchu automatu na predaj cestovných lístkov môžu cestujúci nahlásiť stálej službe dopravného podniku  telefonicky, na číslo uvedené na automate. V prípade, že je to možné, príde mechanik poruchu operatívne odstrániť,” doplnil námestník dopravného podniku.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu