Letisko bolo vybudované v 70. rokoch minulého storočia, moderný letiskový terminál bol dobudovaný v roku 2005. V tom istom roku začala od 15. júla lietať pravidelne letecká linka Praha - Žilina, ktorú prevádzkovala spoločnosť České Aerolínie. Posledný let do hlavného mesta ČR prebehol v roku 2012, pre nízky záujem ho však zrušili. Letisko Žilina v Dolnom Hričove oficiálne otvorili v rijz 1974.
Klesajúci záujem potvrzdzuje aj štatistika, kedy v roku 2009 odbavilo letisko viac ako 12 tisíc cestujúcich, v poslednom roku s pravidelnými letmi do Prahy už len 1712. Na sklonku roka 2015 bolo cestujúcich ledva tristo, letisko slúži najmä potrebám Žilinskej univerzity pre výcvik študentov a súkromným letom, výcvikom.
O novú linku by sa mohli snažiť aj České aerolínie, rokovania ešte koncom minulého roka potvrdil aj hovorca Daniel Šabík „České aerolínie priebežne analyzujú možnosti obnovenia alebo otvorenia pravidelnej prevádzky do rôznych destinácií v Európe. V zozname destinácií sa objavuje aj Žilina. Žiadne rozhodnutie ale v tomto smere nebolo učinené a hovoriť o obnovení linky ČSA medzi Prahou a Žilinou je v tejto chvíli veľmi predčasné,“ uviedol v októbri Šabík.
Pravidelná doprava by sa mala obnoviť, v hre je niekoľko miest
Aj v súlade s koncepciou rozvoja mesta do roku 2025 sa postupne žilinské letisko bude transformovať, pribudnúť by mal objekt občianskej vybavenosti - hotel s kapacitou 250 až 300 lôžok. “Letisko Žilina v Dolnom Hričove slúži pre potreby regiónu severozápadného Slovenska s viac ako 1 mil. obyvateľov a je súčasťou Euroregiónu Beskydy,” uvádza sa v koncepcii rozvoja leteckej dopravy.
Najväčším problémom pre spustenie významnejšej dopravy je krátka pristávacia dráha, aj toto by sa mohlo v budúcnosti zmeniť. “Letisko je limitované dĺžkou pristávacej plochy, ktorá v súčasnosti obmedzuje veľkosť pristávajúcich lietadiel. Letisko má však pripravený projekt predĺženia pristávacej dráhy, ktorého realizáciou by sa zmenila jeho kategória a mohli by na ňom pristávať aj väčšie dopravné lietadlá. Jeho realizácia sa predpokladá najneskôr do roku 2020. V roku 2012 prevádzkovalo letisko nový moderný navigačný systém, ktorý umožní pristávanie lietadiel aj za zhoršených poveternostných podmienok,” uvádza sa v koncepcii.