Rekonštrukcia dvoch mostov v smere na Martin - obchádzka možno povedie cez obec Strečno


Foto: Rekonštrukcia dvoch mostov v smere na Martin - obchádzka možno povedie cez obec Strečno
V najbližšej dobe by sa mali vodiči, ktorí pravidelne jazdia cez Strečno, obrniť trpezlivosťou. Ako uviedla Slovenská správa ciest, v príprave je oprava dvoch mostov v smere na Martin, ktoré sú v dezolátnom stave. Jedna z možností pritom pripúšťa, že počas rekonštrukcie budú vodiči obchádzať mosty priamo cez obec Strečno. Zatiaľ jediným opatrením, ktoré bolo vykonané, je zníženie rýchlosti z 90 km/h na 50 km/h a s tým súvisiace zúženie vozovky. „Stupeň poškodenia zodpovedá dobe výstavby a intenzite najmä ťažkej dopravy,“ priblížila hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová.

Mosty boli postavené ešte v 60. rokoch minulého storočia a doposiaľ neboli opravované. Aj to sa spolu s premávkou podpísalo pod ich súčasný stav, kedy z mosta neďaleko hradu Strečno opadávajú kusy betónovej konštrukcie. Premávka pod týmto mostom je nebezpečná pre automobily aj chodcov. Konkrétne most v Strečne bol postavený ešte v roku 1959, jeho technický stav je ohodnotený na 6. havarijný stupeň, pričom maximálne najhorší stupeň je 7. „Tento most je na predposlednom mieste stupnice, keď je ešte možná doprava po ňom, ak by sa zaradil do ďalšej kategórie, už by sa musela doprava zastaviť,“ uviedol poškodenia šéf Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák.

Obchádzka môže byť problém, obec by nápor nemusela zvládnuť

Problémom bude v prípade úplnej uzávery obchádzková trasa. Mohla by síce viesť cez obec Strečno, úzka cesta by ale len veľmi ťažko zvládala denný nápor 30 tisíc vozidiel vrátane kamiónov. „Z meraní jednoznačne vyplynulo, že cesta tretej triedy cez obec nemá parametre a ani také podložie, ktoré by spĺňali technické normy na prejazd 30-tisíc vozidiel aj kamiónovej dopravy. Ak sa nevyhneme situácii, že obchádzková trasa bude musieť byť cez Strečno, tak jednoznačne treba pristúpiť k tomu, aby cesta bola riadne spevnená,“ spresnil starosta Strečna Dušan Štadáni.

V hre je podľa cestárov preto aj možnosť regulovanej premávky v jednom pruhu, tam sa však musí počítať aj s významnými zdržaniami. „Najväčší problém je, že nemáme vybudovanú diaľnicu, pretože keby na tejto ceste bola len tretinová intenzita, nebol by problém tento most opraviť,“ doplnil Palčák.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu