Státisíce vzhliadnutí, tisíce lajkov a stovky komentárov - aj takto dnes môže vyzerať úspešné fungovanie lokálneho mäsiarstva. Mäsiarstvo, o ktorom je reč, je dobre známe mnohým Žilinčanom, ale aj obyvateľom širokého okolia. Hovoríme o dvoch mäsiarstvach firmy Šmak plus, ktoré sa nachádzajú na Národnej ulici a oproti železničnej stanici.
Čo je na tom také výnimočné? Napríklad pod príspevkom o údenej tlačenke svieti neuveriteľných 25-tisíc lajkov! To sú čísla, za ktoré by sa nemusela hanbiť asi žiadna slovenská celebrita, a nieto lokálny obchodík.
Znie to až neuveriteľne, ale toto mäsiarstvo si našlo svojich zákazníkov často až v stovkách kilometrov vzdialených mestách. V komentároch čítame väčšinou samé superlatívy. Ľudia sa pýtajú na zaslanie výrobkov do zahraničia alebo aspoň zverejnenie receptov. Nechýbajú ani pozitívne reakcie od zákazníkov s reálnou nákupnou skúsenosťou.
Nedalo nám a tak sme sa zašli presvedčiť osobne. Veď úspech na sociálnych sieťach ešte nemusí znamenať, že tomu zodpovedá aj realita. Vchádzame do útulnej predajne na Národnej ulici. Privíta nás lákavá vôňa a naozaj široký sortiment.
Mäso vyzerá čerstvé a pekne opracované. Na výveske čítame, že mäso je slovenského pôvodu. Palec hore! Nakupujeme niekoľko výrobkov, väčšinou sme sa nechali inšpirovať práve Facebookom, a kolega si nechá pripraviť hot dog.
Neubránime sa rýchlej ochutnávke ešte na ulici, ale nakoniec sa nám podarí priniesť do redakcie väčšinu nákupu. Rýchly redakčný test dopadol naozaj dobre. Chutilo všetko, aj keď niečo viac a niečo menej. Zaujala huspenina, klobáska, tlačenka, ale aj šunka a domáci parízer. A aj keď kolegyňa nedojedla svoju jaternicu, spoločne sme sa zhodli, že ak by sme udeľovali body, výsledok by nebol ďaleko od desať.
Každopádne, to vyzerá tak, že online svet a reálny svet sa v tomto prípade úspešne prepojili. Dômyselná marketingová stratégia, pravidelné zverejňovanie lákavých ponúk a interaktívna komunikácia so zákazníkmi na sociálnych sieťach, ale najmä poctivá remeselná práca - to všetko prispelo k vybudovaniu silnej značky a vernej zákazníckej základne.
Tak môžeme iba skonštatovať, že sme radi, že takýto obchod je súčasťou nášho mesta a nemusíme za poctivým mäsom a chutnými domácimi výrobkami cestovať desiatky kilometrov alebo ich iba obzerať na internete. Veríme, že mäsiarstvo bude aj naďalej robiť takúto poctivú prácu a držať kvalitu. Každopádne ich budeme so záujmom sledovať a od teraz zrejme už aj pravidelne ochutnávať. Držíme palce!