Na Orave prestavali most v zlej kondícii. Havarijný stav hrozí aj ďalším 60 mostom v Žilinskom kraji


Foto: Na Orave prestavali most v zlej kondícii. Havarijný stav hrozí aj ďalším 60 mostom v Žilinskom kraji
Galéria: 2 fotky
Foto: Žilinský samosprávny kraj

Na začiatku roka, vo februári 2023, sa začalo v obci Podbiel v oravskom okrese Tvrdošín s prestavbou mosta z roku 1922. Objekt, ktorý spolu so železničnou zastávkou tvorí dôležitú spojnicu medzi časťami obce Centrum a Zámostie, bol už nejaký čas v havarijnom stave. Ten je však už minulosťou, po desiatich mesiacoch rekonštrukcie most opäť slúži občanom.

„Odstránili sme ďalší významný investičný dlh. Je zrekonštruovaný jediný most, ktorý bol v havarijnom stave. Zlepší sa bezpečnosť účastníkov cestnej premávky, a čo je dôležité pre obyvateľov obce Podbiel, zníži sa hluk, spôsobovaný prejazdom motorových vozidiel,“ vysvetlila predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Erika Jurinová.

Zhotoviteľom stavebných prác bola spoločnosť MBM Group a.s. Celkové náklady predstavujú 2 363 750 eur, pričom suma 2 245 560 eur s DPH bola financovaná prostredníctvom IROP-u a zvyšnú časť, 118 190 eur s DPH, spolufinancoval ŽSK. Krajská samospráva zatiaľ s rekonštrukciami nekončí, havarijný stav má totiž hroziť aj ďalším 60 mostom v kraji.


Galéria: 2 fotky

„V tomto roku sme zrealizovali a dali do realizácie 17 mostov, za viac ako 8 mil. eur, čo je naozaj dobrý výsledok. Obyvateľov Žilinského kraja chcem ubezpečiť, že v rekonštrukciách, ktoré zlepšia dopravnú infraštruktúru a bezpečnosť vodičov aj peších, budeme pokračovať aj v nasledujúcom roku,“ doplnila Jurinová.

Počas prác v Podbieli bolo vytvorené ponad rieku Oravica mostné provizórium a dočasná obchádzková trasa v dĺžke 230 metrov. Pôvodný most s trojpoľovou oceľovou konštrukciou, ktorú demontovali, nahradil nový oceľový most tvorený šiestimi oceľovými nosníkmi. Tie sú vzájomne spojené železobetónovou nosnou doskou, na ktorej je uložená asfaltová vozovka.

Z pôvodného mosta ostali stáť len dve krajné železobetónové opory a dva piliere, ktoré sú súčasťou spodnej stavby. Stavebné práce zároveň zahŕňali vybudovanie chodníkovej rímsy pre peších a úpravou prešla aj pôvodná cesta č. III/2300 pred a za mostom.




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu