Hlavná téma konferencie Upterdam „Nový normál v e-commerce“ nesymbolizovala len okruh prednášok a panelových diskusií, ale aj samotný event a jeho úroveň. Spoločnosť Blueweb, ako hlavný organizátor Upterdamu, v spolupráci s generálnym partnerom Dexfinity a hlavným partnerom Tatra Banka, posunula latku e-commerce konferencií o level vyššie.
Piaty ročník Upterdamu sa uskutočnil vo štvrtok, 21. septembra 2023 v Senci, v priestoroch D1 Center. Už od skorého rána sa začal areál plniť organizátormi, vystavovateľmi a účastníkmi, ktorým sa hneď po registrácii otvorila možnosť navštíviť stánky v Expo zóne alebo si dať výbornú kávu ešte pred začatím hlavného programu.
Otvorenie konferencie a prvé prednášky na hlavnom stage začali úvodným slovom moderátora Gregora Mareša a lídra Bluewebu, Jakuba Jarabicu. Celý program bol profesionálne režírovaný a popretínaný dostatočným počtom coffee brejkov, obedom a vedomostnými kvízmi z dielne druhého moderátora Michala Vojteka.
Návštevníci mali tiež možnosť položiť po každom programovom slote prednášajúcim otázky pomocou aplikácie Slido. Dobre zostavený, hodnotný a zaujímavý program a rozumné rozloženie časových slotov zabezpečili taký plynulý priebeh, až by sa dalo povedať, že sa konferencia pocitovo odohrávala veľmi rýchlo. Keď je dobre, tak to odsýpa…
Kultúrny program a afterparty boli príjemným zakončením, ktoré sa pretiahlo až do neskorých nočných hodín. Takto by sa to dalo jednoducho zhrnúť z pohľadu návštevníka. Bolo za tým, ale oveľa viac.
Na hlavnom stage sa vystriedalo veľa zvučných mien z oblasti e-commerce ako napríklad Michal Truban, Jaroslav Chrapko (Dedoles), Radovan Andrej Grežo (Somebody&Somebody), Ján Aštary (Dexfinity), Tomáš Petrek (Go Bigname), Alexander Jančo (Packeta) alebo Dalibor Cicman (GymBeam). Títo a mnohí ďalší sa postupne prelúskali témami, ktoré rozoberali stratégie, brandbuilding, automatizáciu, ale aj tvorbu a expanziu v prostredí e-commerce. Súbežne prebiehal program aj v Expo zóne, kde návštevníci okrem prednášok mohli absolvovať aj tour cez stánky vystavovateľov alebo si rezervovať termín na rozhovor s niektorým z odborníkov v poradenskej zóne.
V Expo zóne sa nachádzali vystavovatelia a prezentačné stánky firiem a poskytovateľov služieb z oblasti e-commerce, ako napríklad Kaufland Global Marketplace, Abra, Trustpay, Daktela, Eobal.sk, Ecomail.cz, Shoptet alebo Pricemania.
Viac než 670 návštevníkov, 18 prednášok a paneloviek, 41 spíkrov a poradcov, 50 vystavovateľov a partnerov a 100 organizátorov sú len niektoré z číselných parametrov konferencie Upterdam 2023.
Spätná väzba na konferenciu prichádzala od účastníkov priamo na mieste takmer okamžite. Pozitívne hodnotenia a niekoľko konštruktívnych nápadov na vylepšenie do ďalších ročníkov sa znásobili aj po dodatočnom odoslaní dotazníka spokojnosti.
Moderná e-commerce konferencia, akou Upterdam bez pochýb je, ponúka okrem know-how a starostlivo vyšperkovaného programu aj veľký priestor pre networking a podania sebe navzájom známych aj neznámych rúk. Je to miesto, kde sa získava know-how, tvorí biznis, ale aj priateľská atmosféra. A toto naozaj fungovalo. Neustály ruch a pohyb naprieč celou konferenciou na prvý pohľad dokumentoval jej živosť. Nechýbali napríklad ani kvízy, virtuálna realita a iné voľnočasové aktivity. Upterdam udržiaval počas celého dňa akýsi pohodový flow, ktorý neviete zapísať len tak umelo do scenára.
A bonus? Ani tou poslednou prednáškou Upterdam neskončil. Celodenný program plný hodnotných informácií uzatvorila afterparty, ktorú odpálil standup komik Michael Szatmary a hudobné duo Saxana Sapietová a Sound Gentleman. Toto všetko doplnené dobrým cateringom, ochutnávkami a dokonca aj veľmi priaznivým počasím, urobilo z konferencie Upterdam výnimočný zážitok pre organizátorov aj zúčastnených.
A čo nasledujúci ročník Upterdam 2024?
Zástupcovia spoločnosti Blueweb sa nechali už pár dní po konferencii počuť, že ihneď po vyhodnotení a odznení dozvukov ročníka Upterdam 2023, bude ďalší ročník otvorenou témou nasledujúcich diskusií organizačného tímu.