FOTO: Najväčšou výzvou projektu Uzol Žilina je cestný nadjazd, práce však pokračujú podľa plánu


FOTO: Najväčšou výzvou projektu Uzol Žilina je cestný nadjazd, práce však pokračujú podľa plánu
Galéria: 20 fotiek

Práce na komplexnej a rozsiahlej modernizácii železničného uzla v Žiline sa úspešne posúvajú vpred. Vo štvrtok 30. marca 2023 sa preto na stavenisku konal ďalší z kontrolných dní, počas ktorého účastníci projektu opätovne zhodnotil doterajší priebeh výstavby. S aktuálnym dianím na stavenisku sa prišli oboznámiť štátny tajomník Ministerstva dopravy Slovenskej republiky (MD SR) Jaroslav Kmeť, generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Miloslav Havrila a primátor mesta Žilina Peter Fiabáne.

Podľa slov Ľubomíra Goňa, riaditeľa zhotoviteľa staviteľského projektu, ktorým je Združenie pod Dubňom, práce naďalej pokračujú v zmysle harmonogramu predloženom pri podpise zmluvy v novembri 2020. Najväčšiu výzvu pritom predstavuje jeden z kľúčových stavebných objektov celého projektu, a to cestný nadjazd spojníc Ulice 1. mája a Ľavobrežná premosťujúci koľajisko Železničnej stanice Žilina.

Napredovať vo výstavbe sa spoločnostiam darí aj napriek tomu, že pracujú počas plnej prevádzky železničnej i cestnej dopravy. „Som veľmi príjemne prekvapený z toho, čo som videl. Bol som tu pred rokom a skutočne sa urobil veľký kus roboty. Myslím si, že aj ŽSR, ako objednávateľ prác a aj mesto Žilina môžu byť spokojné,“ skonštatoval Kmeť o zatiaľ najdrahšom projekte v oblasti výstavby a modernizácie železničnej infraštruktúry.



Primátor mesta Žilina Peter Fiabáne sa vzhľadom na existujúce obmedzenia vyplývajúce zo stavebných prác v okolí železnice obyvateľom a návštevníkov Žiliny opätovne ospravedlnil. Pripomína však, že odmenou za trpezlivosť verejnosti budú nové dopravné riešenia výhodné nielen pre automobilovú dopravu, ale aj pre chodcov a priaznivcov cyklistiky.

Od Strážova až po Tepličku máme okrem samotnej opravy železnice množstvo vyvolaných investícií, čo sa týka cyklotrás, nadjazdov, podjazdov, a to všetko mimoúrovňových. Podobne aj v smere na Kysucké Nové Mesto v mestskej časti Budatín, cyklistická lávka pri železničnom moste cez Váh, nehovoriac o samotnom priestore železničnej stanice, nástupištiach a novom podchode. Všetko sú to investície, ktoré výrazným spôsobom zmenia fungovanie mesta,“ spresnil Fiabáne.

Problémy Žilinčanom aktuálne spôsobuje uzavretie podchodu na Kysuckej ulici, náhradnú trasu tak dočasne predstavuje novovybudovaný podchod, ktorého prístupnosť by sa v dohľadnom čase mala zlepšiť. „Samozrejme, tak veľká stavba prináša aj komplikácie a cítim aj s tou stranou nespokojných obyvateľov, ktorí po uzavretí podjazdu Kysucká musia riešiť dočasne presun cez novootvorený podchod na Národnú ulicu. Máme prísľub, že v mesiaci máj už bude podchod plne prístupný, aj čo sa týka použitia výťahov,“ uzavrel Fiabáne.





Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu