FOTO: Cyklotrasa okolo vodnej nádrže v Turčeku ponúka krásne výhľady na priehradu aj Kremnické vrchy

Galéria: 6 fotiek
Foto: Facebook/Žilinský Samosprávny Kraj

Najjužnejšia obec Žilinského kraja ukrýva mnoho kultúrnych aj prírodných krás, ktoré môžu návštevníci preskúmavať nielen peši, ale aj na bicykloch. Žilinský samosprávny kraj preto v príspevku na sociálnej sieti pozýva milovníkov športu na ďalší cyklistický výlet práve do čarovnej obce Turček v okrese Turčianske Teplice.

„Váš cyklovýlet začína v obci Turček, ktorá je najjužnejšou obcou v Žilinskom kraji. Pri križovatke trás s Turčianskou magistrálou, budete pokračovať po zelenej trase, ktorá odbočuje doľava a následne sa stáča po lesnej štrkovej ceste,“ popisuje začiatok cyklotrasy Žilinský samosprávny kraj.

Táto časť cesty vedie hore kopcom, na ktorého vrchole sa nachádza verejná vyhliadka. Z tohto bodu sa pred cyklistami odhalí krásny výhľad na vodné dielo, ktoré cyklotrasa postupne obchádza, ako aj na blízke Kremnické vrchy. Okružná lesná cesta ďalej vedie okolo priehrady naspäť do obce Turček.

Celý okruh okolo vodárenskej nádrže Turček, ktorá slúži na akumuláciu a úpravu vody na pitnú, má podľa Žilinskej župy dĺžku 10,5 kilometra. Svojou náročnosťou a terénom je navrhovaná cyklotrasa vhodná najmä pre horské bicykle.

Do regiónu Turca premávajú počas leta v piatky, soboty, nedele a sviatky cyklobusy Žilinského samosprávneho kraja. Tie cyklistom zastavia vo Vrútkach, Martine, Košťanoch nad Turcom, Rakove, Ďanovej, Folkušovej, Blatnici, Mošovciach a Turčianskych Tepliciach.