Žilinská firma GoodRequest získala ocenenie za zodpovedné podnikanie v digitálnom svete


Foto: Žilinská firma GoodRequest získala ocenenie za zodpovedné podnikanie v digitálnom svete
Galéria: 11 fotiek
Foto: Marek Mucha

Začali snahou vyčistiť svet od ilegálnych skládok odpadu, dnes si vďaka nim objednáte jedlo priamo domov, zaplatíte mobilom, zmeníte svoju obývačku na fitness centrum alebo získate prístup k najväčšej sieti nabíjacích staníc pre svoj elektromobil. Digitálne produkty žilinskej firmy GoodRequest aktuálne využíva približne 5 miliónov ľudí a ich klientmi sú slovenské aj svetové značky ako ZSE, Tatra banka, Bistro.sk, Nay, Jaguar, Ringier Axel Springier, Reiffeisen či iKROS.

Spoločnosť GoodRequest vznikla v roku 2013 ako pokračovanie projektu TrashOut zameraného na boj proti nelegálnym skládkam. Napriek tomu, že sa momentálne venuje najmä vývoju aplikácií pre rôzne komerčné firmy, vedenie spoločnosti naďalej dbá na etické hodnoty svojich produktov, ako aj na zodpovednosť voči zamestnancom, komunite a životnému prostrediu. Za uplatňovanie týchto princípov zodpovedného podnikania v praxi získala žilinská spoločnosť ocenenie Via Bona od Nadácie Pontis v kategórii Zodpovedná malá/stredná firma.

Nadácia Pontis už 22 rokov odmeňuje inšpiratívne a inovatívne príklady zodpovedného prístupu k podnikaniu. Slovenské firmy sa mohli za svoje projekty v roku 2021 uchádzať o jednu zo siedmych cien, pričom Zodpovedná malá/stredná firma patrila medzi dve hlavné kategórie. Ocenenie si v stredu 29. júna v záhrade kultúrneho centra Nová Cvernovka v Bratislave osobne prevzal generálny riaditeľ spoločnosti GoodRequest Tomáš Lodňan.

Generálny riaditeľ spoločnosti GoodRequest Tomáš Lodňan | Zdroj: Marek Mucha


„S Tomášom sme sa stretli prvýkrát, keď mi predstavil spolu s Jozefom Vodičkom projekt TrashOut. Chceli vyčistiť svet od ilegálnych skládok a presvedčili ma, aby som do nich investoval. Z tohto EKO startupu nakoniec vznikla silná a cieľavedomá firma, ktorá spája dizajn, technológie a biznis a vytvára produkty orientované na používateľa. Aj keď je to teraz viac o biznise, spoločenská zodpovednosť, s ktorou GoodRequest začínal, nám naďalej ostala v krvi,“
priblížil vznik a myšlienku firmy jej investor Milan Dubec.

Zodpovední voči komunite
Zodpovednosť firmy voči komunite je jedným zo základných bodov, ktoré hodnotila komisia Nadácie Pontis. Podľa vedúcej marketingu a komunikácie spoločnosti GoodRequest Barbory Línek porotu najviac zaujala možnosť vzdelávania, ktorú ponúka GoodRequest Academy študentom a verejnosti.

Záujemcovia o vzdelanie či zamestnanie v oblasti IT sa môžu vo firme prihlásiť na rôzne stáže a kurzy, vďaka ktorým zlepšia svoju úroveň programovania a vyskúšajú si tímovú prácu na reálnych projektoch. Spoločnosť GoodRequest taktiež vyhlasuje pravidelné súťaže o hodnotné ceny a organizuje prednášky či workshopy na rôznych školách.

Firma podporuje množstvo dobročinných organizácii a projektov, akými sú napríklad Unicef, NotaBene, Srdce pre deti, Ženská sila, Plamienok, Červený nos, IPčko, Priatelia Zeme či Deň narcisov. Spoločnosť GoodRequest spolupracuje aj na projekte Omama, ktorý pomáha ženám z chudobných osád postaviť sa na vlastné nohy a ďalej pomáhať deťom narodeným v chudobe učiť sa a prijímať nové podnety potrebné k ich správnemu vývoju.

„Našu podporu - vo forme finančnej, materiálnej, alebo expertízy smerujeme do projektov v oblasti vzdelávania a komunity. Zároveň si uvedomujeme, že máme viac šťastia, ako mnohí, ktorí čelia existenčným problémom, či žijú vo vylúčených komunitách. Preto to berieme ako istú formu zodpovednosti angažovať sa aj v týchto oblastiach,“ doplnila Barbora Línek.

Galéria: 11 fotiek

Zodpovední voči zamestnancom
Žilinská firma sa stará o svojich zamestnancov a snaží sa bojovať proti rodovým či iným stereotypom IT prostredia. Vedenie spoločnosti pokladá za dôležitú najmä jej transparentnosť a možnosť ďalšieho vzdelávania pre svojich pracovníkov, myslí však aj na ich pohodlie a individuálne potreby.

„Snažíme sa poskytovať rovnaké príležitosti či už pre ženy, alebo pre mužov. Vždy nás pri hľadaní nových zamestnancov zaujíma len to, aké má uchádzač skúsenosti, zručnosti a ako by zapadol do tímu. V poslednom období sa nám darí zamestnávať aj úspešné developerky, ale stále vnímame, že je to málo,“ uviedol Tomáš Lodňan pre SME.

Spoločnosť GoodRequest dostáva od svojich zamestnancov pravidelnú spätnú väzbu prostredníctvom celofiremného hodnotenia. Vďaka zoznamu cieľov, ktorý pracovníci taktiež pravidelne vypĺňajú, firma zaviedla napríklad vysoké bezúročné pôžičky pre zamestnancov.

Zodpovední na trhu
Podľa Tomáša Lodňana sa firma snaží tvoriť riešenia, ktoré sú nielen jednoduché, ale aj správne, a tým prispievať k vzniku zodpovedného a zmysluplného digitálneho sveta. Spoločnosť GoodRequest dbá aj na to, aby jej produkty priniesli ľuďom skutočný zážitok a pritom obstáli v čase. Dôkazom, že sa jej to skutočne darí, sú milióny spokojných používateľov aplikácií, webových projektov a informačných systémov vytvorených firmou GoodRequest.

„Napriek tomu, že sa v našej práci neženieme za oceneniami, je skvelým pocitom a utvrdením, dostať takúto formu spätnej väzby na aktivity, ktoré považujeme za zmysluplné a udržateľné. Vážime si ho a odhodlaní pokračujeme ďalej,“ vyjadrila sa Barbora Línek.




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Inzercia/PR článok