„Nepodporujte veľkoplošné reklamné plochy ako billboardy a obmedzte aj iné formy,“ vyzýva žilinská radnica všetkých


Spravodajstvo

Foto: „Nepodporujte veľkoplošné reklamné plochy ako billboardy a obmedzte aj iné formy,“ vyzýva žilinská radnica všetkých
Foto: Výzva v Radničných novinách a spílené stromy, ktoré museli ustúpiť na úkor viditeľnosti reklamy

Pomôžte nám znížiť vizuálny smog a skrášliť Žilinu, apeluje radnica na subjekty súkromného a verejného sektora aj širokú verejnosť. Výzva, ktorá je umiestnený v poslednom čísle Radničných novín, nabáda na nepodporovanie veľkoplošných reklamných plôch ako billboardy a zároveň prosí, aby inzerenti obmedzili iné formy reklamy.

„Nadmerná koncentrácia reklamy má negatívny vplyv na celkový dojem a atraktivitu mesta, samospráva postupne odstraňuje nelegálne reklamné zariadenia na území mesta. Na komunikáciu s občanmi mesto ani mestské spoločnosti nevyužívajú veľkoplošné reklamné plochy,“ pripomínajú predstavitelia mesta vo výzve.

Apel prichádza v čase, kedy mestské zastupiteľstvo v Žiline schválilo pasportizáciu reklamných stavieb a zariadení na území mesta a zároveň poslanci odobrili ich odstraňovanie v najbližšej dobe. Pre urýchlenie začatia procesu vyčlenili zastupitelia v rozpočte z rezervy sumu vo výške 15 000 eur.

Vonkajšia reklama v Žiline dostane koncepciu

Budúcnosť reklamných stavieb v Žiline má vyriešiť nová koncepcia umiestňovania reklamných stavieb, keďže aj primátor Peter Fiabáne na rokovaní uviedol, že nepovažuje za reálne, aby bola Žilina úplne bez reklám. Cieľom je nájsť optimálnu mieru, ktorá má však ďaleko od dnešného stavu.

Na každé druhé zasadnutie bude poslancom predkladaná informatívna správa o počte odstránených reklamných zariadení, do rúk by mali poslanci dostať aj zoznam platných zmlúv na reklamné stavby medzi mestom a prevádzkovateľmi týchto zariadení. V tomto prípade je cieľom vypovedať aspoň niektoré z nich.


Ako sme informovali v apríli, samotný mestský rozpočet mal v roku 2020 príjem z prenájmu pozemkov pod reklamnými stavbami na úrovni zanedbateľných 11 000 eur, čo je približne tržba dvanástich celoročne obsadených reklamných stavieb.

Keďže na identickom zasadnutí poslanci schválili založenie nového podniku pre vlastné technické služby, vystáva otázka, či by mesto nemohlo lukratívny biznis s prenájmom reklamných plôch za pomoci mestských pozemkoch zaradiť do svojho portfólia a tak navýšiť príjmy mestského rozpočtu.

Z dostupnej evidencie reklamných zariadení a stavieb v Žiline na portáli verejnej správy vyplýva, že najviac reklám musia Žilinčania znášať na ulici Košická, kde ich je zaevidovaných 289 kusov. Vysoký počet reklám je aj na uliciach Vysokoškolákov, Obvodová a Na Horevaží, ktorá je súčasťou mestského okruhu Žiliny.

Práve na Vysokoškolákov bol v uplynulých dňoch odstránený megaboard, či súvisí s iniciatívou mesta alebo sa tak udialo na popud majiteľa reklamnej plochy, zatiaľ zisťujeme.

Foto: čitateľ




Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Žilinský kraj