Najnižšiu cenu za dokončenie diaľnice D1 s tunelom Višňové ponúklo združenie Skanska


Foto: Najnižšiu cenu za dokončenie diaľnice D1 s tunelom Višňové ponúklo združenie Skanska

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pristúpila k ďalšiemu dôležitému kroku na ceste k dostavbe diaľnice D1 pri Žiline. O dokončenie úseku Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové prejavili záujem celkom tri stavebné konzorciá, ktoré predložili svoje konečné ponuky zahŕňajúce cenu.

Predpokladaná hodnota zákazky stavebnej časti bola určená na sumu 260,9 miliónov eur a lehota výstavby by nemala byť dlhšia ako 36 mesiacov. Diaľničiari chcú motoristom dlho očakávaný úsek diaľnice odovzdať do užívania najneskôr do konca roka 2023.

Oficiálne otváranie predložených ponúk prebehlo v Národnej diaľničnej spoločnosti v pondelok 21. decembra 2020. Vyhodnocovať ich bude odborná komisia zložená z jedenástich členov.

„Okrem ceny, ktorá má v hodnotení váhu 45%, posudzujeme v zmysle súťažných kritérií na vyhodnotenie ponúk aj lehotu na prípravu projektovej dokumentácie (váha 5%), lehotu na sprejazdnenie diaľnice (váha 35%) a environmentálne kritérium, konkrétne množstvo akumulovanej vody v krajine (váha 15%),“ spresňuje NDS.


Svoje ponuky predložili konzorciá:

  • Metrostav DS a.s. Slovensko, Metrostav a.s. Česko
  • Strabag s.r.o. Slovensko, Doprastav a.s. Slovensko, Váhostav - SK a.s. Slovensko, TuCon a.s. Slovensko
  • Skanska SK a.s. Slovensko, Skanska a.s. Česko, Skanska S.A. Poľsko

Najnižšiu cenu v súťaži predložilo združenie spoločností Skanska. Dokončenie diaľničného úseku ponúka za sumu približne 255 miliónov eur bez DPH. Táto ponuka vychádza najvýhodnejšie aj po zohľadnení ďalších kritérií, z ktorých najväčšiu váhu má termín dokončenia.

Združenie spoločností Metrostav ponúklo v súťaži cenu 320 miliónov eur a združenie Strabag, Doprastav, Váhostav sumu 294 miliónov eur. Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal verí, že sa dostavba úseku začne už v budúcom roku. Nevíťazní konkurenti sa však ešte môžu odvolať.

Národná diaľničná spoločnosť hovorí o historicky najotvorenejšej súťaži, ktorej prípravu realizovala maximálne transparentným spôsobom. Pred vyhlásením súťaže opakovane konzultovali návrh súťažných podkladov s odbornou verejnosťou v rámci prípravných trhových konzultácií, následne boli všetky relevantné návrhy zapracované do súťažných podkladov.

Projekt posúdil Útvar hodnoty za peniaze MF SR, inštitút INEKO, súťažné podklady boli taktiež predmetom ex ante kontroly zo strany ÚVO. Tendrovú dokumentáciu odsúhlasilo aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť