V závere roku 2019 schválilo žilinské mestské zastupiteľstvo zámer rozšírenia systému zdieľaných bicyklov v Žiline, podľa ktorého malo v druhej etape pribudnúť k súčasným dvadsiatim staniciam ďalších 26. Plány, v ktorých mal celkový počet bicyklov narásť až na 320 kusov, však zbrzdila pandémia.
„Mesto v súčasnosti analyzuje možnosti a finančné dopady rozširovania služby v rámci II. etapy v záujme udržateľnosti projektu. Intenzívne rokujeme s partnerom projektu Nadáciou Kia Motors Slovakia ohľadne spolupráce pri rozširovaní. Pandémia má vplyv na citlivosť pri rozhodovaní o investíciách, čo sa, samozrejme, dotklo aj zámeru rozširovania bikesharingu,“ potvrdil hovorca mesta Vladimír Miškovčík.
V prvej sezóne zaznamenal prevádzkovateľ viac než 268-tisíc prenájmov. Mesto financuje prevádzku a servisovanie bicyklov z vlastných zdrojov a preto je nateraz podľa Miškovčíka hlavným cieľom udržať súčasný stav. Dnes jazdia Žilinčania bezplatne jednu hodinu:
„Prioritou mesta je zachovať súčasný stav aj pre ďalšie obdobie a nastaviť finančné zázemie pre jeho ďalšiu udržateľnosť.“ Podľa schváleného zámeru mali zastávky pribudnúť na Veľkej okružnej pri jazykovej škole, na Komenského pri sídle župy či na Bôriku v Parku Ľudovíta Štúra.
V mestských častiach boli lokality pre požičanie a vrátenie bicyklov stanovené na Budatín (pri hrade), Závodie (Pod Hradiskom), Bánová (Jabloňová), Trnové (Cintorínska), Bytčica (pošta na ulici Dlhá), Brodno (zastávka Brodňanská), Považský Chlmec (kultúrny dom) či Strážov (zastávka na ulici Bratislavská).
Ďalších staníc sa mali dočkať študenti v priestoroch univerzity - na Veľkom dieli pri VUD a rektoráte, pri Novej menze a takisto pri Univerzitnom vedeckom parku (Cesta k Paľovej búde). Rozšírenie bikesharingu v Žiline je nateraz otázne, v budúcnosti by mohlo pomôcť zapojenie peňazí z európskych štrukturálnych zdrojov.