Opravu zábradlia po nehode autobusu pod Kľakom zdržali chýbajúce podklady


Foto: Opravu zábradlia po nehode autobusu pod Kľakom zdržali chýbajúce podklady

Na konci februára havaroval na ceste prvej triedy medzi obcou Fačkov a Fačkovským sedlom autobus, po šmyku skrížil cestu a na určitý čas ju úplne zablokoval. Pri nehode bolo poškodené aj zábradlie, ktoré na mieste dodnes chýba. 

Poškodenie zábradlia na okraji vozovky zaevidovala polícia ako škodovú udalosť. Úsek patrí pod Slovenskú správu ciest (SSC), tá ale s opravou nezačala, keďže podľa jej informácií nebol známy vinník:

„Doposiaľ nemáme k tejto dopravnej žiadne podklady. Pýtali sme ich od Polície, zatiaľ bez odpovede. Keď to budeme mať, spíšeme nehodu ako poškodený s poisťovňou a následne po obhliadke bude spracovaná objednávka na opravu DN,“ informoval Dezider Szabó z Investičnej výstavby a správy ciest (IVSC) Žilina, ktorá patrí pod SSC.

Krajská policajná hovorkyňa Jana Balogová ale potvrdila, že polícia riešila celý incident len ako škodovú udalosť. Druhý deň po našom záujme nás informoval zástupca IVSC Žilina, že podklady im boli doručené a v krátkom čase vypíše správa ciest objednávku na opravu.

Slovenská správa ciest má na území krajiny v správe viac než tritisíc kilometrov ciest I. triedy, na ich údržbu bolo za rok 2019 použitých takmer 53 miliónov eur.


V havarijnom stave bolo za rok 2019 vyše 250 kilometrov ciest pod správou SSC

Ani poskytnutie účelovej dotácie vo výške 14 915 487 eur nevyriešilo všetky problémy, za túto sumu bolo opravených viac než 20 km ciest I. triedy vrátane nevyhnutného dopravného značenia a zriadených viac než 20 kilometrov zvodidiel. 

Vo výročnej správe za uplynulý rok predstavitelia organizácie priznávajú, že tieto sumy nie sú dostatočné pre systematické riešenie zlého stavu vozoviek v ich správe:

„V rámci spravovanej sieti ciest I. triedy totiž po poslednom preverení stavebno-technického stavu na základe hlavných prehliadok evidujeme až 1 067 kilometrov ciest v nevyhovujúcom stave. Z toho až 256 kilometrov v havarijnom stave. Navýšenie rozpočtu pomáha zlepšiť stav ciest, no nie je systémovým krokom k bežnej rehabilitácie ciest.“ 

Zásahom do rozpočtu organizácie je aj čoraz častejšie nárokovanie si majetkovoprávneho vysporiadania starých stavieb zo strany obyvateľov, ktorí požadujú finančné vyrovnanie.

Za rok 2019 bolo pre ISVC Žilina v rámci bežných výdavkov vyčlenených takmer 9 miliónov eur. Z týchto peňazí sa v rámci opravy ciest a mostov realizovalo aj odstránenie havarijného stavu vozovky na ceste I/64.  

Zdroj: ssc.sk



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu