Nový Peugeot 208: Štýlový a výrazný hatchback z Trnavy dostal novú tvár s ostrejšou dynamikou


Foto: Nový Peugeot 208: Štýlový a výrazný hatchback z Trnavy dostal novú tvár s ostrejšou dynamikou
Galéria: 34 fotiek

Mottom ‘Unboring the future’ zahájil Peugeot nástup novej generácie svojho najpredávanejšieho modelu 208. Dravé levíča z trnavskej fabriky dostalo do vienka elegantný, no výrazný dizajn a úspešné pokračovanie do budúcnosti mu zaistí aj plne elektrická verzia.

Rozvíriť mestskú nudu chce novinka nielen svojim výzorom - nízka silueta, dlhá kapota a elegantné prvky evokujúce športové vozidlo. Dizajn auta je ostrý, podčiarkuje ho čierna strecha Black Diamond a lesklé čierne lemy blatníkov. Celkový dojem umocňujú hliníkové disky s diamantovým efektom.

[lens]3983[lens]

Nový Peugeot 208 má výraznú karosériu a čisté línie, stojí na platforme CMP (Common Modular Platform), ktorá je najnovším produktom spoločnosti PSA Group. My sme dostali na test výbavu GT Line od najväčšieho slovenského predajcu automobilov FINAL-CD.

Na výber sme mali z dvoch farieb, v ktorých podľa nás novinka vynikne najkrajšie - modrá Vertigo a žltá Faro, nakoniec si takmer 400 čitateľov zvolilo modré prevedenie.

Nový model 208 narástol, oproti predchodcovi je dlhší, širší a nižší. Športové parametre doplnili dizajnéri stávkou na agresívnejší vzhľad, ktorému dominuje predná chrómovaná maska a moderný pohľad Full LED svetlometov. Tie prebrali typický motív troch pazúrov, dopĺňa ich denný pásik LED svetiel.

Mestské auto má byť v prvom rade zaujímavé, hravé a tiež vzhľadovo svieže. Na nový Peugeot 208 sa tento opis dokonale hodí vo všetkých smeroch. Pri nami testovanej výbave nechýbali 17-palcové hliníkové kolesá s diamantovým brúsením či zadný spojler.

[preview]36212,36214,36209[preview]

Badateľnou zmenou prešla aj zadná časť vozidla, kde nájdeme jednoduché a minimalistické tvary. Dominuje im lesklá čierna lišta doplnená o atraktívne Full LED svetlá s rovnaký motívom ako vpredu.

Dynamická zadná časť nového Peugeot 208 sa skladá z dvoch spojlerov. Jeden má za úlohu znížiť spotrebu, druhý zlepšiť jazdné vlastnosti. Čo nesmie chýbať pri športovom dizajne verzie GT Line je určite koncovka výfuku, ktorá môže byť chrómová.

Nový Peugeot 208 je dlhý 4 055 mm (+ 93), široký 1 745 mm (+ 6) a jeho výška dosahuje hranicu 1 430 mm (- 30). Aj keď ide o relatívne malé dravé “levíča”, batožinový priestor poskytne primeraný - až 265 litrov.

Priestor pre vodiča a spolujazdca sme síce nepodrobili dlhodobému testu, ale podľa nášho názoru by s prehľadom dokázal uspokojiť aj nároky na dlhú jazdu. Zadná časť vozidla ponúka posádke dostačujúci priestor pre nohy, jediným mínusom môžu byť v tomto prípade len menšie dvere - tie sa môžu podpisovať pod sťažené nastupovanie pasažierov s väčšou výškou.

V interiéri nás zaujalo najviac kontrastné zelené prešívanie, nechýba tu najnovšia generácia i‑Cockpit 3D s konfigurovateľnou digitálnou prístrojovou doskou, bonusom výbavy GT Line je športový kompaktný volant. Stredový panel vypĺňa 10 palcový dotykový HD displej, pod ktorým sa nachádza 7 hardvérových ovládačov.

Ak by sme si mali tipnúť, čo najviac ocenia noví majitelia novej “208-čky”, bude to podľa nás konektivita - vpredu je dostupná indukčná nabíjačka pre smartfón, USB pripojenie aj samostatná nabíjačka.

Ani pasažieri vzadu neobídu naprádzno, takisto tu majú k dispozícii až dva USB porty. Z tohto pohľadu je model na budúcnosť rozhodne pripravený a cestujúcim nehrozí nuda. O príjemný zážitok z cestovania sa postará aj ambientné osvetlenie. 


Peugeot 208 ponúka osvedčené motory novej generácie ‑ benzínový PureTech a naftový BlueHDi. Všetky spĺňajú emisné normy Euro 6d aj pri zachovaní nízkej spotreby paliva. Elektrický model e-208 disponuje elektromotorom o výkone 100 kW a za 30 minút bude dobitý na 80 percent maximálneho dojazdu, ktorý uvádza výrobca na úrovni 340 kilometrov. 

Elektrická verzia modelu 208 bude mať monogram “e” po stranách, emblém leva bude dvojfarebný a pre odlíšenie Peugeot zafarbí prednú masku do farby karosérie. V porovnaní so spaľovacími motormi je zážitok z jazdy úplne iný, najmä vďaka krútiacemu momentu 260 Nm.

[preview]36196,36193,36189[preview]

Zmeny novej generácie mierne cítiť aj na podvozku a riadení, testovali sme najmä športový režim, kde nás výkon a tvrdosť potešila. Intuitívne môže malý priemer volantu na prvý pohľad pôsobiť trochu nezvyčajne, najmä pre tých, ktorí sedia vo vozidle francúzskej značky prvýkrát.

No pri jazde poskytuje veľmi dobré možnosti na manévrovanie, o to viac v športovom móde. Po prvom usadení za športový volant je potrebné nájsť si jeho vhodnú polohu tak, aby mal vodič dobrý výhľad na digitálnu prístrojovú dosku a zároveň sa cítil komfortne. Prístrojový štít je vystrčený smerom hore a malý sploštený volant naopak posadený výrazne dole.

Peugeot ponúka pri svojom novom modeli 208 aj systém Pack Drive Assist, ktorý sleduje pozíciu vozidla v jazdnom pruhu a udržiava ju. V prípade rizika bezprostrednej zrážky s vozidlom alebo chodcom, sa aktivuje automatické brzdenie. To má za úlohu vyhnúť sa kolízii alebo aspoň zmierniť jej následky. Tento systém funguje až do rýchlosti 85 kilometrov za hodinu.

Samozrejmosťou je čítačka dopravných značiek, systém na sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie pri opustení jazdného pruhu či Full Park Asist, ktorý zabezpečí plne automatickú asistenciu pri parkovaní.

Klady

  • Indukčné nabíjanie a USB porty aj vzadu
  • Odvážny až nadčasový dizajn
  • Dostupná elektroverzia 

Zápory  

  • Menšie zadné dvere

Dostupné výbavy

Nový Peugeot 208 nám zapožičala spoločnosť FINAL-CD Žilina, oficiálny predajca automobilov značky Peugeot v Žilinskom kraji a zároveň najväčší slovenský  predajca automobilov.

V piatok 6. a sobotu 7. decembra budete mať možnosť testovať aj model novej 208 v rámci Dni Emócií, kde bude prítomný zástupca fabriky Groupe PSA Slovakia v Trnave a zodpovie na všetky otázky



 




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu