Žilinská premiéra novej vlajkovej lode značky Audi v GALIMEX-e


Foto: Žilinská premiéra novej vlajkovej lode značky Audi v GALIMEX-e
Galéria: 17 fotiek

V automobilovom svete platí nepísané pravidlo, že ak vás zaujíma, akými technológiami budú v ďalšej dekáde disponovať bežne dostupné modely, stačí si pozrieť niektorú zo súčasných vlajkových lodí prémiového segmentu.

Príchod novej vlajkovej lode z prémiového segmentu je aj preto vždy výnimočná udalosť. Najnovším prírastkom do spomínanej rodiny je nové Audi A8.

Štvrtá generácia s interným označením D5 nadväzuje na úspešnú históriu luxusných limuzín z Ingolstadtu, ktorá sa začala písať v roku 1994. V prípade novej generácie hovorí sám výrobca ako o v súčasnosti technologicky najvyspelejšom aute planéty!  Hlavným tromfom nového modelu A8 sa stávajú podľa očakávania revolučné asistenčné systémy.  Najviac sa v tomto smere hovorí predovšetkým o autonómnej jazde tretej úrovne, ktorú nová A8 ponúkne ako vôbec prvý sériový automobil.

Na jej využívanie v našich podmienkach si však ešte musíme nejaký čas počkať.  Aj keď má Audi túto technológiu už hotovú, brzdu momentálne predstavujú legislatívne obmedzenia v jednotlivých krajinách.

Galéria: 17 fotiek

Ostatné dostupné technológie si je možne vychutnávať už dnes. Okrem nového dizajnu inšpirovaného konceptom Prologue nás pri prvom pohľade na nový model zaujali svetlá. Tie koncové môžu vďaka OLED technológii disponovať efektnou frajerinkou v podobe nezameniteľnej svetelnej animácie spojenej s odomknutím vozidla.

Predné svetlá môžu okrem 32 riaditeľným diódam Matrix LED disponovať i laserovou technológiou s dvojnásobným svetelným účinkom. Pod povrchom sa ukrýva mimoriadne ľahká hliníková konštrukcia, tak ako je to u Audi dobrým zvykom. Pri nosných častiach, vzhľadom na maximálnu bezpečnosť výrobca nešetril ani vysokopevnostnou oceľou a karbónovými časťami. Vďaka tomu narástla tuhosť karosérie až o 24%.

Audi vždy určovalo pomyselnú latku pri kvalitatívnych štandardoch v kabíne. Pri novej generácii prešiel interiér veľmi zásadnou zmenou. Zabudnite na záplavu tlačidiel, ktorými disponoval predošlý model. Novinka vsádza takmer výlučne na mimoriadne čisté línie skombinované s dotykovými displejmi. Štandardom je i virtuálny kokpit so špičkovou grafikou. Tomu sekunduje hlavné dotykové rozhranie s priemerom 10,1 palcovou obrazovkou, ktoré môže disponovať veľmi prirodzenou akustickou odozvou.


Ďalší dotykový displej s priemerom 8,6 palca slúži prioritne na ovládanie klimatizačného modulu.  V praxi nás na tomto riešení okrem intuitívneho ovládania zaujala predovšetkým blesková odozva na dotyk, s akou sme sa doteraz pri žiadnou automobile nestretli.

Galéria: 17 fotiek

Samozrejme luxusné limuzíny nerozmaznávajú len vodiča, ale predovšetkým pasažierov v druhom rade. Tu panuje skutočný luxus v podobe priam neuveriteľných možnosti nastavenia sedadla, dokonalej masážnej funkcie a takto by sme mohli pokračovať ešte veľmi dlho.

V rámci Žilinskej premiéry novej vlajkovej lode značky Audi v spoločnosti Galimex sa pozvaní hostia dozvedeli viac informácii v pútavej prednáške zameranej na tie najzaujímavejších technologické „highlighty“. Okrem vynikajúceho občerstvenia sa pozvaní hostia mohli zoznámiť s novým modelom priamo na vlastnej koži, v rámci jazdnej prezentácie.

K dispozícii boli hneď štyri nové Audi A8 a to vrátane tej najluxusnejšej verzie s predlženým rázvorom, ktorá nesie tradične označenie Audi A8 Long.

My vám môžeme sľúbiť, že už v blízkej dobe sa chystáme túto významnú novinku preveriť aj v rámci redakčného testu. Do toho času budeme pravdepodobné bojovať s vnútornou dilemou, či si je lepšie novú Audi A8 vychutnávať z poza volantu z pozície vodiča, alebo sa naopak nechať rozmaznávať sedením v druhom rade v pozícii VIP pasažiera.





Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu