Koordinačné stredisko tiesňových liniek v Žiline prešlo zmenami, ktoré zlepšili podmienky na prácu


Foto: Koordinačné stredisko tiesňových liniek v Žiline prešlo zmenami, ktoré zlepšili podmienky na prácu
Galéria: 3 fotky
Foto: Ministerstvo vnútra SR

Koordinačné stredisko Integrovaného záchranného systému (KS IZS) v Žiline prešlo úpravami. Operátori liniek tiesňového volania 112, 150 a 155 v Žilinskom kraji majú odteraz vytvorené oveľa lepšie podmienky na svoju prácu. Rozsiahle úpravy zrealizovalo Ministerstvo vnútra prostredníctvom Okresného úradu v Žiline.

„KS IZS vzniklo v roku 2003, odvtedy prešlo rôznymi modernizačnými procesmi. Išlo o akýsi veľký „úľ“, v ktorom sa operátori medzi sebou rušili, čo vplývalo na proces komunikácie s oznamovateľom. Kto iný si zaslúži lepšie a prijateľnejšie podmienky na prácu ako tí, ktorí sú v prvom kontakte s postihnutou osobou, svedkom dopravnej nehody či s človekom poskytujúcim prvú pomoc,“ vysvetlil Michal Lavrík, prednosta Okresného úradu v Žiline.

Do úprav koordinačného strediska sa investovalo 116 000 eur

„Aj pri vlaňajšej návšteve strediska sme sa presvedčili o tom, že podmienky na prácu operátorov tiesňových liniek nie sú optimálne. Som veľmi rád, že výborná vec sa podarila. Priestory sú rozšírené, vznikli tri zvukotesné miestnosti - pre hasičov, záchranárov a civilnú ochranu. Verím, že operátori nájdu oveľa lepšie podmienky na svoju mimoriadne náročnú a zodpovednú prácu,“ povedal po otvorení strediska v stredu 14. februára 2018 štátny tajomník ministerstva vnútra Rudolf Urbanovič. 


Takmer všetky práce prebehli za plnej prevádzky strediska

Operátori v Žilinskom kraji tak aj napriek prebiehajúcim prácam poskytovali maximálnu možnú pomoc ľuďom v núdzi. Štátny tajomník vyslovil poďakovanie prednostovi Okresného úradu v Žiline Michalovi Lavríkovi s jeho tímom, na čele s Miroslavom Bobčíkom, vedúcim koordinačného strediska, za veľkú aktivitu v tomto smere a operátom za trpezlivosť a pochopenie počas nevyhnutých stavebných zásahov.

V stredisku sa podarilo odstrániť havarijný stav, ktorý vznikol v roku 2015 po začlenení tiesňovej linky 150. Dovtedy bolo na sále maximálne 13 operátorov, no s príchodom hasičov sa ich počet zvýšil na maximálne 17. „Operátori sú alfa a omega našej práce, treba im vytvoriť také podmienky, aby pri nej boli čo najmenej rozptyľovaní,” zdôraznil Miroslav Bobčík, vedúci KS IZS v Žiline.

V stredisku sa podarilo zmodernizovať a rozšíriť priamo jeho srdce - dispečerskú sálu s technologickou miestnosťou. V minulosti sa práve pre veľký ruch vyskytol prípad, že dispečer zle počul adresu, na ktorú mal poslať zásahovú jednotku.

Obrovským zásahom do prevádzky bola najmä prekládka silnoprúdových zariadení a systémov, ktoré nebolo možné urobiť bez vypnutia strediska. Verejnosť však ani nepostrehla, že počas jednej soboty, v čase, keď býva menej výjazdov, boli hovory z liniek presunuté na záložné pracovisko v Trenčíne.




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Ministerstvo vnútra SR