Dnes najčítanejšie
O staré žilinské trolejbusy a autobusy nie je záujem, poputujú na ekologickú likvidáciu

19 júl 2017 - 18:25

V Žiline opäť zasadal krízový štáb, cestu možno otvoria skôr, riziko pádu skál môže trvať ďalej

Dnes v poobedňajších hodinách zasadal na Okresnom úrade v Žiline krízový štáb, ktorý hodnotil mimoriadnu situáciu vyhlásenú na skalnom brale v Strečne. Hlavnou témou rokovania bola najmä situácia, ktorá vznikla po včerajšom odstránení skalného bloku. Ten vážil takmer 100 ton. Skala sa kontrolovane zrútila včera približne okolo 19:00 hod. za odborného dohľadu pracovníkov firmy. Cesta I/18 by nemala byť poškodená, keďže na ňu pred zosuvom naviezli takmer jeden meter štrkodrviny a piesku. 


Pracovníci musia na mieste ešte vykonať očistenie brala, odstránenie náletových drevín a krovín a tiež zachytených skál v štrbinách. Nevyhnutné bude aj geologické posúdenie časti brala v okolí zhodeného skalného bloku. Kompetentní dnes rokovali aj o možnostiach obchádzkovej trasy pre nákladnú dopravu. Počas úplnej uzávierky povolia dočasne prejazd kamiónov z Kysúc na Oravu a opačne cez Starú Bystricu a Oravskú Lesnú. Kamiónová doprava, ktorá bude dočasne jazdiť po obchádzkovej trase z Oravy cez Kysuce a Vychylovku, bude riešená formou špeciálnych povolení a len pre dopravcov a firmy, ktorých sa to dotýka, nie pre iné dopravné spoločnosti.

Prednosta Okresného úradu v Žiline informoval, že na skale sú ešte ďalšie kritické miesta. Tie by ale nemali byť také veľké, ako včerajší skalný blok. Podľa projektového manažéra pri sanáciách na brale Strečno, Branislava Prelovského, by bolo ideálne uzavrieť cestu I/18 na niekoľko mesiacov. Na severnej strane brala je totiž ešte veľa problémov. Údajne by bolo vhodné vypracovať projekt na kompletnú sanáciu tejto časti brala.

Pre portál etrend.sk uviedol Branislav Prelovský z firmy SG Geotechnika, že vodičom neodporúča jazdiť po ceste I/18 ani po jej znovuotvorení. Nebezpečenstvo pádu skál hrozí dovtedy, kým sa nevykoná kompletná sanácia.

Aby sa vodiči mohli bezpečne prepravovať medzi Žilinou a Martinom, musela by byť hotová diaľnica D1, ktorej súčasťou je tunel Višňové. Podľa informácií Národnej diaľničnej spoločnosti by však mal byť tunel uvedený do prevádzky až začiatkom roka 2020. Aktuálne by malo byť vyrazených približne 10 kilometrov z celkových 15 km. Spoločnosť, ktorá vykonáva razenie, má navyše časový sklz.




63 zdieľaní

Dopravný servis
Radoľa
Kolóna
17:55
Nemocničná
Jama na ceste
17:11
Strečno
Kolóna
17:00
Košická
Policajná hliadka
17:00
Vranie
Prekážka na ceste
16:42
Zobraziť aktuálne hlásenia
Program kina
Najbližšie podujatia