V medializovanom prípade z detskej pohotovosti zatiaľ župa neprijala podnet Zobraziť fotku
15 jún 2017 - 18:22

V medializovanom prípade z detskej pohotovosti zatiaľ župa neprijala podnet

Pred niekoľkými dňami zverejnila matka dvoch detí z Bytče nepríjemnú skúsenosť s detskou pohotovosťou v Žiline, na ktorú prišla s oboma deťmi po tom, ako sa ich zdravotný stav výrazne zhoršil. Na stránke TABUĽA HANBY opísala skúsenosť, ktorou si prešla so svojou dvojročnou a trojročnou dcérou. Po príchode na detskú pohotovosť ich vyšetrili, mladšej dcére podľa slov matky odobrali krv a po zistení hodnôt a vyhodnotení situácie poslali domov s antibiotikami.

Stav detí sa na nasledujúci deň ešte viac zhoršil, k teplotám pribudli vyrážky. Z tohto dôvodu sa Katarína ocitla s deťmi opätovne na pohotovosti, kde ju nepríjemne prekvapil prístup službukonajúcej sestričky. Podľa jej slov bol neprofesionálny a nevhodný s ohľadom na to, že sa jedná o detskú pohotovosť.



„Keďže moje deti plakali, sestrička vybehla na chodbu, že čo tak revú a nech si ich ukľudním. Vošli sme dnu, malá strašne plakala, pretože sa bála,“ opísala nespokojná mamička Katarína jej skúsenosť s detskou pohotovosťou. Pre plač bola s dieťaťom poslaná na chodbu, aby dcéru utíšila.

„Kázali mi ju vyzliecť, aby videli miesta, kde sú vysypané. Tak som ju vyzliekla dohola, v tom na mňa spustila že čo reve, nech si ju ukľudním na chodbe, že nepočuje vlastné slovo. Takže ma poslala sa malým spoteným, mokrým a nahým dieťaťom na chodbu, nech si ju ukľudním,“ dodala Katarína s tým, že plánuje podať sťažnosť na Slovenskej lekárskej komore a príslušnom odbore Žilinského samosprávneho kraja.


Žilinský samosprávny kraj podnet neeviduje, odporúča obrátiť sa aj na súkromného prevádzkovateľa

Detskú pohotovosť v Žiline spravuje súkromný prevádzkovateľ, Žilinský samosprávny kraj zatiaľ podnet neeviduje. V prípade jeho doručenia ho však plánuje prešetriť. „Podnet, ktorý nám mamička zaslala, zatiaľ neevidujeme, ale hneď ako ho doručí, prešetríme ho,“ uviedla hovorkyňa žilinskej župy Lenka Záteková.

Župa takisto spresnila ako postupovať v prípadoch podozrenia pre neadekvátne správanie zdravotníkov či pochybnosti o liečebnom postupe. Práve naordinovanú liečbu a postupy doktorov však pacienti často spochybňujú napriek výraznej absencii znalostí o danej problematike. LSPP pre deti a dorast navyše slúži pri akútnych zmenách zdravotného stavu.

Tento účel definuje aj obecný popis pohotovosti. „Pohotovosť navštívime pri každej výraznej zmene zdravotného stavu: závrate, bolesti, vysoké teploty, malé rany a odreniny. Pohotovostný lekár zastúpi Vášho praktického lekára,“ uvádza špecializovaný zdravotnícky portál ZZZ.sk

Tak tomu bolo aj v prípade Kataríny, ktorej dcéram sa náhle zhoršil zdravotný stav. Po krvných vyšetreniach boli poslané domov s liekmi a tým, aby ráno navštívili špecializovaného lekára - v tomto prípade pediatra. Otázny však zostáva prístup zdravotníckych zamestnancov, ten môže prešetriť Lekárska komora a sestier.

V prípade podozrenia z nesprávnej liečby či neadekvátneho prístupu je možné obrátiť sa na príslušné úrady

„Ak je podozrenie, že deti neboli správne liečené, podnet je potrebné zaslať aj na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. V prípade neprofesionálneho správania zdravotníckych pracovníkov je potrebné kontaktovať Lekársku komoru a komoru sestier,“ uzavrela Záteková.

So žiadosťou o informácie k prípadu a sťažnosti sme požiadali aj Lekársku komoru a komoru sestier, do dnešného dňa sme vyjadrenie nedostali. V prípade, že komora stanovisko zašle, zverejníme ho na tomto mieste.

Sťažnosť na predmetný prípad nedostal do dnešného dňa ani Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. „Na príslušnú pobočku úradu je potrebné poslať písomný podnet (podpísaný), v ktorom je uvedené meno a adresa podávateľa podnetu, názov zdravotníckeho zariadenia/meno lekára, jeho sídlo, obdobie poskytovania zdravotnej starostlivosti, opis problému,“ uvádza ÚDZS v pokynoch pre podanie sťažnosti.

Čítajte ďalej

Najnovšie fotoalbumy