Dnes najčítanejšie
„Psík z útulku je vhodná voľba pre ľudí s otvoreným srdcom a mysľou,“ vysvetľuje trénerka psej školy

25 apríl 2017 - 13:06

Poslanci schválili odvolanie Gromu zo Žilina invest-u, podľa primátora je uznesenie nevykonateľné

Foto: Poslanci schválili odvolanie Gromu zo Žilina invest-u, podľa primátora je uznesenie nevykonateľné
Foto: ilustračné

Jedným z najsledovanejších bodov včerajšieho Mestského zastupiteľstva v Žiline, ktoré začínalo netradične už o 08:00 hod. ráno, bol návrh Klubu nezávislých poslancov NEKA MZ v Žiline na odvolanie viceprimátora Patrika Gromu z funkcie konateľa spoločnosti Žilina invest s.r.o. a odvolanie poslanca Branislava Delinčáka z funkcie člena Mestskej rady MZ v Žiline.

K bodu rokovania sa poslanci dostali až približne o 18:00 hod., teda po viac ako 11 hodinách rokovania vrátane prestávok. V takmer hodinovej rozprave zaznelo množstvo argumentov aj osobných invektív, návrh na uznesenie nakoniec poslanci schválili s dvoma doplňujúcimi zmenami v pomere hlasov 15 ZA, 8 PROTI a 1 ZDRŽAL SA. Prvý doplňujúci návrh podal poslanec Dušan Maňák, doplnil uznesenie o odvolanie poslanca Patrika Gromu z funkcie člena Mestskej rady MZ v Žiline.

Ešte pred hlasovaním uviedol primátor, že uznesenie považuje za nevykonateľné aj napriek tomu, že ho schválili mestskí poslanci. „Opätovne opakujem, že toto uznesenie je nevykonateľné v prípade, že bude schválené,“ spresnil Igor Choma. Dôvodom odvolania je sporná inzercia spoločnosti Žilina invest, s.r.o., v ktorej má majetkovú spoluúčasť mesto Žilina, v inzertných novinách Žilinský kuriér, ktoré vydáva spoločnosť poslanca Branislava Delinčáka.

Fantómový autor aj nevyužitie plochy v mestskej tlačovine


Časti poslancov prekážalo aj to, že Žilina invest nevyužila priestor v Radničných novinách, ktoré vydáva priamo mesto Žilina. „Keď sme ich schvaľovali, tak to bol dôvod, že aby nešli peniaze do súkromných médií, ale máme radničné noviny, ktoré majú minimálne taký náklad ako Žilinský kuriér,“ uviedol poslanec Ľubomír Bechný.

Ďalší popísali svoju skúsenosť s jedným z autorov Žilinského kuriéra, ktorý je podľa nich fiktívnou osobou. Osoba s menom Michal Vlček stojí za väčšinou kontroverzných článkov. Viacerí poslanci sa s ním pokúsili stretnúť, žiaľ, bez úspechu. „Kto je pán Vlček? Keď sponzorujeme novinára, ktorý nemá vlastné meno. Kto je to, fiktívna osoba?“ uviedol poslanec Peter Cibulka.

Odvolávaný viceprimátor, ktorý objednávky podpísal, bránil nákup mediálneho priestoru výhodnou cenou. „Poslanec sa zapojil do súťaže, dal dobrú cenu a tak vyhral. Zase vás niekto na niečo naviedol, niekto si tu rieši staré rany. Stali ste sa nástrojom pomsty,“ odkázal poslancom viceprimátor Groma s tým, že je pripravený predložiť účtovnictvo spoločnosti Žilina invest.

Žilina invest inzerovala aj v iných médiách, žiadne však nevlastní aktívny politik

Na svoju obranu uviedol Branislav Delinčák, že spoločnosť Žilina invest inzerovala aj v iných médiách. „Žilina invest inzerovala v piatich inzertných novinách, pripomína mi to ŠTB-ácke metódy,“ spresnil Delinčák. Podľa zverejnených faktúr na stránke zadala spoločnosť inzerciu aj do periodík spoločností MAFRA, Petit Press či PUBLISHING HOUSE.

Majiteľovi novovzniknutých inzertných novín oponoval predseda klubu, ktorý návrh predložil. „Zneužili ste poslanecký mandát, pretože ste z peňazí daňových poplatníkov robili osobnú politickú reklamu. A k tomu ŠTB - z môjho pohľadu nie my sme ŠTB praktikanti, ale tvoje noviny s tvojím spôsobom publikovania článkov a s tvojím pánom Vlčkom a vyťahovaním vecí na kolegov poslancov robíš ŠTB robotu,“ uviedol Fiabáne.

Pasáž z článku najnovšieho vydania spochybnil aj Bechný, nepozdáva sa mu suma, ktorú malo mesto Žilina zaplatiť za reklamu v Žilinskom Večerníku. Tá je podľa neho buď vymyslená, alebo ide o škandalózne množstvo peňazí. Suma je pravdepodobne súčet celkových nákladov, ktoré mesto doteraz zaplatilo dvom vydavateľom počas doby, ktorú vydávali Žilinský Večerník.

„V najnovšom vydaní sa píše, že vydavateľovi Žilinského Večerníka - PUBLISHING HOUSE a spoločnosti ANTE 365 bolo vyplatené takmer 850-tisíc eur. Buď je to šírenie poplašnej správy zo strany pána Delinčáka, alebo ste ako mesto vyplatili 850-tisíc eur, čo je strašná suma. Ja som z toho úplne zdesený,“ dodal Bechný. Pripomenul, že médium je vyhranené voči mestu Žilina. To potvrdil aj primátor Choma, ktorý uviedol, že periodikum sa mu muselo opakovane po súdnych žalobách ospravedlniť.

Výdavky na grafické práce a inzerciu preverí hlavný kontrolór mesta Žilina

Poslanci zároveň schválili aj doplňujúci návrh Petra Fiabáneho, ktorý hovorí o tom, že hlavný kontrolór mesta Žilina bude v druhej polovici roku 2017 kontrolovať čerpanie všetkých výdavkov na grafické spracovanie, inzerciu a reklamu so zameraním na hospodárnosť, efektívnosť, účinnosť a účelnosť vynaložených finančných prostriedkov.

Kontrolór skontroluje v spoločnosti Žilina Invest, s.r.o. aj správnosť a úplnosť dokladov predložených k zúčtovaniu a následnej úhrade za celý rok 2016. Výsledky kontroly predloží najneskôr na konci decembra 2017. Za tento návrh hlasovalo všetkých 25 prezentovaných poslancov. 




18 zdieľaní

Dopravný servis
Mojšova Lúčka
Jama na ceste
14:15
Strečno
Iné nebezpečenstvo
14:14
Košická
Policajná hliadka
14:13
Strečno
Jama na ceste
14:13
Lavobrezná
Kolóna
14:13
Zobraziť aktuálne hlásenia
Program kina
Najbližšie podujatia