Nebbia zverejnila štatistiky ku kauze: Oblečenie nevrátil nikto, príspevok mal dosah takmer milión


Foto: Nebbia zverejnila štatistiky ku kauze: Oblečenie nevrátil nikto, príspevok mal dosah takmer milión

Výrobca športového oblečenia pôvodom zo Žiliny, spoločnosť Nebbia, vydala včera na blogu posledné stanovisko ku kauze modela tmavej pleti. V nej najskôr rasistickým komentátorom na Facebooku prekážal model Dennis pre jeho farbu pleti, reakciou na to firma neskôr ponúkla, že vráti oblečenie každému, kto bude mať o to z tohto dôvodu záujem.


Firma bola často obviňovaná z toho, že ide o vopred pripravenú kampaň s cieľom zvýšiť predaj. Na konci kauzy však vysvitlo, že čísla predajnosti sa nezmenili. Väčšina zasiahnutých ľudí totiž nie je cieľovou skupinou športovej značky. Model bol promovaný aj v iných krajinách Východnej Európy, takéto ohlasy zaznamenal len na Slovensku.

„Naši zákazníci sú len malou skupinou z vás, preto popularita, ktorá nám vznikla vďaka kauze má pre nás minimálny obchodný prospech a ani náš predaj sa v posledných dňoch nijako nezmenil. Dennisa, ktorý bol na problematickej fotografii, sme niekoľkokrát mali v našich kampaniach a aj v kampaniach v Rusku, Poľsku, Maďarsku,... A nikde nebol jediný negatívny komentár, len u nás doma,“ uviedol CEO spoločnosti Nebbia Martin Pecko.

Šéf Nebbie pochválil aj veľký ohlas od ľudí, ktorí nie sú cieľovou skupinou značky. Napriek tomu si našli čas a napísali podporné slová, čím firme dali jasne najavo, že im situácia nie je ľahostajná.

Bola to podpora, ktorú ste nám dávali. Dostali sme stovky pozitívnych správ. Písali nám politici, nie však ako príslušníci politických strán, ale ako ľudia, ktorým nie je ľahostajné dianie u nás. Písali nám novinári, tiež nie preto, že by chceli o nás písať, ale aby nám vyjadrili podporu a uznanie. Písali nám aj ľudia, ktorí nám ponúkali finančnú pomoc. Veľa z vás sa nám ponúklo, že odkúpite od nás oblečenie, ktoré nám vrátia nespokojní zákazníci. Máte všetci náš veľký obdiv a je skvelé, že Vám nie je ľahostajné, v akej spoločnosti žijeme. My sme sa do situácie, v ktorej sme, dostali zhodou okolností, ale vás nikto nenútil, aby ste nám písali a podporili nás. Bolo to vaše nezištné rozhodnutie a preto máte naše úprimné poďakovanie, ste pokladom tejto spoločnosti!

Mailov prišlo viac ako tisíc, väčšina z nich vyjadrovala podporu

Zaujímavý je aj pohľad na štatistiky, dosah príspevku bol takmer milión oslovených užívateľov. „Za týždeň sme zaznamenali na našich facebookových stránkach tisíce komentárov. Dostali sme viac ako 1000 mailov a správ a náš Facebook mal dosah na takmer 1 000 000 ľudí. Písali nám ľudia z celého sveta, pričom sme odpísali takmer každému (s výnimkou tých, ktorí nás už v úvodnej vete nazývali ko..tmi. Tým by sa ťažko odpisovalo,“ spresnil majiteľ úspešnej fitness značky.

Najzaujímavejšie na celej kauze bolo zriadenie e-mailu, na ktorý mohli ľudia posielať žiadosť o vrátenie oblečenia. Jeho formát bol somrasista@nebbia.sk. Na veľké prekvapenie všetkých sa však spolu ozvalo do desať ľudí, jedna zákazníčka dokonca len skúšala, či firma dodrží slovo.

„Koľko ľudí nám vrátilo oblečenie? Nikto!!! Celkovo nám na adresu somrasista@nebbia.sk napísalo do desať ľudí, ktorí sa informovali o vrátenie tovaru. Všetci boli slušní a nikto z nich nemal žiadne rasistické poznámky. Boli to ľudia, ktorým vadí naša prezentácia a to samozrejme chápeme a nemáme s tým žiadny problém. Jedna pani nám po obdržaní formuláru odpísala, že nás len skúšala,“ uzavrel v blogu Pecko.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu