Vodiči si na Vodnom diele skracujú trasu po cestičke pre cyklistov, neprekážajú im ani stĺpiky


Foto: Vodiči si na Vodnom diele skracujú trasu po cestičke pre cyklistov, neprekážajú im ani stĺpiky

Viacerí čitatelia nás upozorňujú na situáciu, ktorá sa opakuje pri Vodnom diele Žilina takmer každý deň. Mnohí vodiči si skracujú svoju trasu tak, že prechádzajú autami po cestičke pre cyklistov a chodcov, ktorá vedie popri ceste k terminálu intermodálnej dopravy. Cestička je oddelená od cesty zvodidlami a na jej konci sa nachádzajú stĺpiky, ktoré majú zabrániť prejazdu vozidiel. Tieto stĺpiky však vodiči aj tak šikovne obchádzajú.

Nebezpečná jazda po chodníku

Nejde však len o samotné obchádzanie, ale aj o jazdu po chodníku, ktorou šoféri obmedzujú chodcov a cyklistov. Aby sa dali zvodidlá obísť, je potrebné vyjsť na chodník už na začiatku trasy, pri priecestí. Dĺžka tohto úseku je okolo 300 metrov a ľudia pohybujúci sa po chodníku sú z takéhoto správania vodičov nahnevaní.

„Chcel by som Vás informovať o dnešnom zážitku. Dnes som videl ako vodič Felície využil skratku po cyklistickom chodníku, ktorý končí pri ceste okolo Vodného diela. Keďže väčšina ľudí pracujúcich v Mobise a závode Kia, ktorí bývajú na Vlčincoch, chodia cez Mojš, tak obec chce uzavrieť cestu,“ uvádza náš čitateľ Tomáš.



Cesta by mohla slúžiť ako skratka

Obec Mojš sa chystá uzavrieť cestu do obce Varín a plánuje ju údajne sprístupniť len pre miestnych obyvateľov. Ľudia budú hlasovať v referende o tom, či sa prejazd zakáže pre osobnú aj nákladnú dopravu. Mnohí zamestnanci firiem by tak prišli o dobrú skratku cez Vodné dielo. Časť z týchto vodičov dokonca využíva aj spomínanú novú trasu po chodníku. 

„Ten chodník je tam pre ľudí a nie pre autá. Ľudia sa musia potom uskakovať nabok, aby uvoľnili cestu autám. Nechápem, prečo to ešte niekto nerieši,“ uvádza cyklista Michal, ktorý po chodníku chodí pomerne často.

Vodiči jazdiacich od závodu Kia na Vlčince by určite uvítali, keby sa cesty medzi žilinským terminálom a Vodným dielom prepojili. Cesta by sa im výrazne skrátila. Je však otázne, aká by bola hustota dopravy v tejto oblasti po pristúpení k takému riešeniu. Príjazd k terminálu má totiž slúžiť len pre nákladnú dopravu a to konkrétne kamióny, z ktorých sa bude realizovať prekládka tovaru na vlaky a opačne. Vo vzduchu visí tiež otázka, kedy sa vôbec terminál uvedie do prevádzky.

Vodiči si zatiaľ môžu bezproblémovo skracovať cestu po spomínanej trase. Je len otázkou času, kedy začnú riešiť problém kompetentní ľudia, na podnet nahnevaných chodcov a cyklistov. Na cestu môže byť potom jednoducho osadený zákaz vjazdu.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu