Pyramída s kryptomenou sa pomaly rúca, začína sa objavovať čoraz viac nejasností


Foto: Pyramída s kryptomenou sa pomaly rúca, začína sa objavovať čoraz viac nejasností Foto: ilustračné

Ešte začiatkom mája sme vás informovali o tom, že v Žiline sa rozmohli investorské Ponziho schémy, ktorých fungovanie je založené na pyramídovom princípe. Tieto typy firiem majú niekoľko spoločných znakov - neznáme pozadie firmy, prísľuby rozprávkových výnosov bez práce a nejasný princíp ekonomického fungovania. Takmer tri mesiace po našom článku sa o jeden zo segmentov týchto novovytvorených pyramídových hier, konkrétne o virtuálnu menu Coinspace, začali zaujímať aj viaceré celoslovenské portály.


O akciách sme v máji písali najmä preto, lebo časť z nich sa konala v Žiline. V prípade virtuálnej kryptomeny S-coin sa druhé kolo prezentačných akcií pod názvom CoinSpace “druhá Šanca” konalo v Žilinskom kraji v Dolnom Kubíne 25. júla 2016. Presne v tento deň informoval portál Startitup.sk o firme, “ktorá sľubuje pasívny príjem a 50% zisk z investícií za rekordne krátky čas.”


V pozadí prezentačného videa sa nachádzajú vozidlá so žilinskými EČV

Na Facebookovej fanstránke sa takisto objavilo prezentačné video, v ktorom ako jednom z mála výstupov bolo možné vidieť aj konkrétne osoby, ktoré za projektom Coinspace na Slovensku stoja. Mladík na videu, ktorý propagoval investičnú príležitosť, má za sebou dve vozidlá značky so žilinskými evidenčnými číslami. Video bolo krátko po vydaní článku z neznámeho dôvodu stiahnuté.



Navyše sa niekoľkým investigatívnym používateľom Facebooku podarilo vypátrať, že jedno z áut na videu je (podľa zhodného evidenčného čísla vozidla) na predaj na stránke autobazáru za cenu 24 900 eur. Ako osoba predajcu je označený “Peter”.



Osoby zodpovedné za mediálne vystupovanie reagujú vyhýbavo, niektoré otázky nezodpovedia vôbec

Žilina sa nachádza aj na viacerých fotografiách, spoločnosť je ale neznáma a osoby stojace za ňou sa nedajú dohľadať na oficiálnych stránkach. Jediným pojítkom je väčšinou instagramový profil, kde si tieto osoby do popisu vyplnia názov spoločnosti, prípadne označenie CEO (skratka pre Chief Executive Officer - výkonný šéf spoločnosti). Takéto označenie však nepôsobí dôveryhodne, vložiť si ho na svoj profil môže každý.



Aj naďalej tak zostáva nejasná otázka prevádzkovania takejto zárobkovej činnosti, ktorá vykazuje známky opakovania a nepreržitosti a tiež jej zdanenie podľa platnej legislatívy Slovenskej republiky.

O rovnakej skúsenosti píše v dnešnom článku aj redaktor portálu Živé.sk, ktorý bol osobne v utajení na akcii v Bratislave. V článku s názvom “Klamstvo a zavádzanie. Takto lákajú ľudí na pyramídu s virtuálnou menou” uvádza, že na konci akcie muž z publika spochybnil hneď niekoľko spomenutých informácií. Okrem iného sa muž sťažoval na vymazanie svojich komentárov na sociálnej sieti, prezentujúci sa však bránili, že založiť stránku môže každý a oni o tom nič nevedia. “Mnohí návštevníci akcie sa potom z organizátorov smiali a tesne jej po skončení odišli,” uviedol dojmy z predvádzacej akcie vo svojom článku redaktor Lukáš Kosno.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu