Viceprimátor Žiliny Vladimír Randa spolu s Petrom Steinhüblom zo Slovensko.Digital ešte v úvode septembra spustili crowdfundigovú výzvu “Podporme v Žiline umenie namiesto billboardov”, ktorá sa zameriava na zníženie miery vizuálneho smogu. Ten v tomto prípade reprezentujú staré reklamy, ktoré už nespĺňajú svoj účel.
Len pred niekoľkými dňami sa vo výzve podarilo prekročiť hranicu 4 050 eur, ktorá má stenu pri beachvolejbalových kurtoch na Bôriku premeniť na 65-metrovú streetartovú maľbu. Tú by mal vyhotoviť tím z natreto.sk. „Zo steny sme odstránili všetky staré odpadávajúce omietky a staré reklamy. Ešte nám ich pár ostalo, čo zvládneme budúci týždeň a môžeme ísť na to,“ uviedol Randa.
Stena je podľa slov viceprimátora súkromným majetkom osôb, ktoré ochotne súhlasili s vypovedaním nájomných zmlúv na billboardy a ich odstránením. „Získané peniaze použijeme na nákup farieb a odmenu pre umelcov za grafické spracovanie návrhu a realizáciu diela,“ spresňuje sa v crowdfundigovej výzve. Predmetné miesto tak už zanedlho bude zdobiť svoje okolie pestrým dizajnom.